Znane marki starają się podążać za obowiązującymi trendami i coraz chętniej inwestują w nowe technologie. Virtual Reality, czyli wirtualna rzeczywistość generowana poprzez obraz komputerowy, pozwala na doświadczenie niesamowitych wrażeń i przeniesienie się w odległe miejsca. Kilka światowych marek postanowiło wykorzystać tą technologię przy okazji kampanii reklamowych.

1-3. Coca-Cola

Marka Coca-Cola zdaje się być już na dobre zaprzyjaźniona z technologią Virtual Reality – stosowano ją już przy okazji trzech kampanii. Pierwsza miała miejsce podczas Mundialu w 2014 roku, wówczas firma “przenosiła” fanów piłki nożnej odwiedzających Brazylię z upozorowanej szatni piłkarskiej na stadion na którym odbywał się mecz gospodarzy.

coke_larger
Cmo.com

Zimą marka “zabrała” chętnych na przejażdżkę saniami św. Mikołaja. Dzięki okularom Oculus Rift uczestnicy zabawy mogli przeżyć magiczną podróż przez przystrojone miasteczka i podniebne autostrady. Co ciekawe, akcja ta odbyła się w grudniu 2015 roku w.. Polsce!

W lutym bieżącego roku marka ponownie wykorzystała motyw nowoczesnej technologii do promocji.  Składając kartony po puszkach lub Coca-Coli można było otrzymać okulary VR, w których, by cieszyć się obrazem wirtualnej rzeczywistości, wystarczyło umieścić smartfona. Jest to bez wątpienia jedno z bardziej kreatywnych wykorzystań opakowania po napojach.

4. McDonald

Znana sieć fast-food’ów postanowiła iść z duchem czasu i w marcu tego roku zaprezentowała nowoczesne wykorzystanie najbardziej rozpoznawalnych pudełek na świecie. Po złożeniu kartonu po zestawie Happy Meal otrzymywano Happy Goggles – magiczne okulary, które po uzupełnieniu o telefon, dawały efekt Virtual Reality. W ten sposób McDonald pragnie zapewnić, że ewoluuje i, że za 30 lat dla rodzin z dziećmi będzie to wciąż magiczna marka. Na rzecz przedsięwzięcia udostępniono także specjalną grę dla narciarzy, która miała mieć charakter zarówno rozrywkowy jak i edukacyjny. Dzieci miały zwracać uwagę na niebezpieczeństwa i przeszkody czyhające na nie na stoku. Nietypowe wykorzystanie kartonu mogli dotąd testować jedynie Szwedzi, lecz, jak czytamy na stronie Happygoggles.se, McDonald ma nadzieję, że Happy Goggles pojawią się już wkrótce w Twoim kraju.

5. Sieć hoteli Marriott

Sieć hoteli Marriott w postanowiła teleportować nowojorskich nowożeńców w 90 sekund na.. Maui! W pobliżu instytucji udzielającej śluby ustawiono dwie kabiny, po wejściu do których zakładano Parom Młodym okulary i przenoszono je w  idealne na miesiąc miodowy miejsca na świecie. Po za atrakcjami i widokami w odległych miastach, uczestnicy mogli obejrzeć także wnętrza mieszczącego się tam luksusowego hotelu sieci Marriott.

6. Volvo

Szwedzki producent samochodów postanowił wykorzystać możliwości technologiczne do promocji nowego modelu Volvo XC90. Stworzono z tej okazji aplikację Volvo Reality, która umożliwia jazdę testową nowym “dzieckiem” marki. Marka, jako pierwsza na świecie, pozwoliła posiadaczom Google Cardboard odbyć niezwykłą przejażdżkę testową po górskich terenach. Bezpłatna aplikacja jest dostępna w AppStore oraz Google Play i działa zarówno z jak i bez kartonowych okularów.

https://youtu.be/Wuln2bJkp1k

7. Redbull

Marka znana nie tylko z produkcji napojów energetycznych, ale i sponsorowania sportów ekstremalnych, nawiązała współpracę z RewindFX i przygotowała Virtual Reality Experience. Wykorzystując nowoczesną technologię i okulary Oculus, umożliwiono sportowe doświadczenie – przelot specjalnym samolotem i okrążenia toru w Ascot.

8. TopShop

Brytyjska marka odzieżowa “zabrała” swoich fanów na prawdziwy pokaz mody podczas London Fashion Week. Czterech szczęśliwców zasiadło jednocześnie przed sklepem na Oxford Circus oraz, wirtualnie, na widowni show. Po założeniu okularów i zestawu słuchawkowego VR, mogli nie tylko obserwować modelki na wybiegu, ale i poruszać się obok nich oraz zajrzeć na backstage pokazu. Klienci marki mieli okazję do przeżycia niebywałego, modowego doświadczenia.

9. Tommy Hilfiger

Podobnie jak w przypadku marki TopShop, odwiedzający sklep marki Tommy Hilfiger mogli dostać się na widownię prestiżowego pokazu mody. Firma nawiązała współpracę z WeMakeVR i pozwoliła “zasiąść” zwykłym nowojorczykom w pierwszym rzędzie podczas modowego show. Po obejrzeniu pokazu, pracownicy sklepu pomagali klientom odnaleźć propozycje ubrań, które najbardziej przypadły im do gustu podczas oglądania modeli na wybiegu.

21hilfiger-web5-master1050
The New York Times

10. Nike

Podczas promocji nowego obuwia sportowego Nike Hypervenom Phantom II, fani piłki nożnej mogli poczuć się jak Neymar! Dzięki specjalnie stworzonemu wideo 360 stopni i okularom Google Cardboar, miłośnicy sportu mieli szansę zobaczyć boisko i innych zawodników z perspektywy brazylijskiego piłkarza.

Nowe technologie = nowe możliwości

Firmy wykorzystujące w reklamach nowe technologie nie tylko dostarczają nowych przeżyć, ale i wykazują, że mają na uwadze także Millenialsów i podążają z duchem czasu. Z pewnością takich kampanii będzie pojawiać się coraz więcej, gdyż Virtual Reality cieszy się coraz większa popularnością, przykuwa uwagę i daje nieskończenie wiele możliwości, także w obrębie działań marketingowych.