21% emaili nie dociera do odbiorców. Jak temu zapobiec?

CC0 Public Domain_marketing

Według najnowszego raportu Return Path, wskaźnik dostarczenia wiadomości email marketingowych spadł z 83% do 79% w ciągu tylko jednego roku. W praktyce oznacza to, że na każde pięć wysłanych emaili, jeden z nich nie dociera do odbiorcy. Czy jest sposób, by zapobiec dalszej degresji i dostarczać wiadomości do wszystkich adresatów?

Znikające Wiadomości

Analiza ponad 357 milionów emaili marketingowych wysyłanych do klientów przez uznane marki na całym świecie wykazała, że coraz więcej firm boryka się z problemem „znikających” w sieci lub lądujących w katalogu SPAM wiadomości. Co więcej, na pięć analizowanych krajów europejskich, tylko jeden z nich, Włochy, wykazał wzrost wskaźnika dostarczania emaili marketingowych.Jak poprawić efektywność dostarczania emaili?

1. Użyj odpowiedniego formularza dla nowych subskrybentów

Aby uniknąć wszelkich przykrych niespodzianek związanych z niedostarczaniem wiadomości na skrzynki odbiorcze subskrybentów, należy im zapewnić jasny i intuicyjny system rejestracji do grona odbiorców. Formularz rejestracyjny, który automatycznie wyśle komunikat z prośbą o potwierdzenie dodania do bazy mailingowej będzie tym, który pozwoli na szybkie i efektywne budowanie listy kontaktów.

2.  Jeszcze raz sprawdź bazę odbiorców

Jednym z czynników, który wpływa na tak złe statystyki jest posiadanie w swojej bazie nieaktywnych adresów email lub osób, które od kilku miesięcy nie odczytują przesłanych im wiadomości. Segmentowanie bazy mailingowej na podstawie aktywności konkretnych adresów powinno więc być kolejnym krokiem do poprawy zaniżanego wskaźnika.

3. Zadbaj o swoją reputację

Aby uzyskać pełną kontrolę oraz monitoring nad wysyłką wiadomości oprócz chęci, należy również zbudować swoją reputację. Stałe pory wysyłania wiadomości dopasowanych do ich odbiorców, a także ich skrupulatna analiza, są jednym z wielu koniecznych elementów mających wpływ na końcowe postrzeganie firmy. W tym celu odpowiednim wyborem wydają się nowoczesne narzędzia przeznaczone do email marketingu. Jednym z nich Emailbidding, który pozwala na pełną analizę prowadzonej kampanii, włączając w to wyniki testów A/B, OR, CTR, zapewniających kompleksową analizę wysyłek.

4. Użyj filtrów

Przed startem kampanii skorzystaj z filtrów, które zapobiegną wysyłaniu emaili do katalogu SPAM. Słowa wychwycone przez filtr zastąp synonimami, które przed wysyłką jeszcze raz przejdą przez testujący je filtr. Ten łatwy do przeprowadzenia proces może znacznie zmniejszyć ryzyko oznaczenia emaila jako spamującego, a co za tym idzie, podnieść wskaźnik na którym tak bardzo zależy każdemu nadawcy.

5. Sprawdź czy nie jesteś na czarnej liście

Jeśli wskaźnik dostarczalności wiadomości wykazuje niższe niż zazwyczaj wartości. Jeśli emaile przestaną być otwierane przez dużą liczbę osób, najprawdopodobniej przyczyną tego okaże się właśnie „czarna lista” baz danych. Regularne sprawdzanie czy nasze IP lub domena nie znajdują się na niej jest więc jednym z koniecznych kroków do poprawy efektywności dostarczania komunikatów e-mailowych.

 

Wdrożenie kilku powyższych zasad zdecydowanie zwiększy naszą szansę na dotarcie do odbiorców.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.