4 cechy skutecznego e-mail marketingu

fot. © tashatuvango - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © tashatuvango - bank zdjęć Fotolia.com

Kampanie e-mail marketingowe są skutecznym i niedrogim sposobem na promocji. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać decydując się na ten kanał marketingowy.

Wysyłka do odpowiednich osób

Wielu ludzi myli e-mail marketing ze spamem, aby więc użytkownicy nie potraktowali Twojej wiadomości właśnie w ten sposób, wysyłaj je jedynie do tych, którzy chcą je otrzymywać. Zbuduj bazę danych swoich klientów (np. zaproponuj zapisanie się do newslettera) – możesz wykorzystać do tego celu zarówno swoją stronę, jak i media społecznościowe – przykładowo internetowy sklep z obuwiem ma na swoim facebookowym fan page’u umieszczona zakładkę „newsletter”, po kliknięciu wyświetla się możliwość zapisania, a w zamian użytkownik może otrzymać 20 zł rabatu na zakupy. Oferowanie rabatu czy zniżki jest dla klienta dodatkową motywacją do zapisania się do naszego newslettera.  Pamiętaj również o ciągłym uzupełnianiu swojej bazy adresów oraz umożliwieniu użytkownikom wypisanie się z Twojej bazy.

deezee

fot. www.facebook.com/DeeZeepl

Odpowiednie treści…

Bardzo istotne z punktu widzenia konsumenta jest to, jakie treści otrzymuje na swoją skrzynkę pocztową. Twoje maile muszą zawierać wartościowe dla użytkownika informację, dotyczący konkretnego tematu. Powinny odpowiadać na ich pytania, wątpliwości i zaspokajać ich potrzeby.

… przekazane w odpowiedni sposób

Ważnym aspektem jest również forma przekazu. E-mail nie powinien być zbyt długi, ale w swojej zwięzłości musi przykuć uwagę odbiorcy. Właśnie dlatego należy pamiętać o przekazywaniu również odpowiednich emocji przy pomocy dobrze dobranych słów. Nie lekceważ tytułu maila – to właśnie on decyduje o tym czy Twoja wiadomość zostanie otwarta czy wyląduje w koszu. Warto tutaj skorzystać z testu A/B, który pomoże sprawdzić jak użytkownicy będą odbierać elementy naszego maila – więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ.  Nie ograniczaj się jedynie do tekstu, wykorzystaj także obrazy, dźwięki oraz wideo – pozwolą Ci one zaciekawić klienta.

Pozwól na udostępnianie

Dobrze również, aby w treści Twojej wiadomości znalazła się możliwość przekazania jej dalej lub udostępnienia na portalach społecznościowych. Sprawi to, że Twoja informacja będzie miała szansę na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców. Nie zapomnij również o wyraźnie zaznaczonej możliwości przejścia do Twojego strony internetowej.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.