4 technologie, dzięki którym zdobędziesz uwagę klienta w przestrzeni publicznej

screen-fog

Targi, konferencje, eventy, ale także witryny sklepów czy wnętrza firmy – te wszystkie miejsca to szansa dla przedsiębiorstwa na zdobycie nowych klientów. Zgodnie z nieśmiertelnym hasłem marketingu – „Wyróżnij się albo zgiń!”, warto w takiej standardowej promocji, postawić na niestandardowe rozwiązania.

W czasach, gdy klienci, głównie dzięki internetowi, widzieli już niemal wszystko, gdy uodpornili się na tradycyjne komunikaty reklamowe, a materiały prasowe rozdawane podczas konferencji na nikim nie robią wrażenia, sięgnąć można po sprzęty, które w interesujący sposób przedstawią produkt czy usługę.

O technologiach wiele się mówi, powstaje coraz więcej firm, które oferują możliwość wypożyczenia różnorodnych urządzeń, jednak marketerzy często nie wiedzą jak te możliwości sprzętowe wykorzystać. Oczywiste jest, że aby zrealizować udaną kampanię promocyjną to nie sam nośnik powinien być w centrum uwagi ale to w jaki sposób firma się na nim zaprezentuje. Można jednak mieć pewność, że niestandardowe rozwiązania  pomogą przyciągnąć uwagę klientów, pobudzić ich do interakcji, wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach i na długo zapadną w pamięć.

Ściany i witryny interaktywne

To sposób na innowacyjne podejście do prezentacji produktowych czy też wciągnięcia klientów do interaktywnej zabawy poprzez różnorodne gry i aplikacje. Takie technologie sprawdzą się zarówno podczas targów bądź eventów, ale także pomogą zwrócić uwagę klientów na co dzień, gdy ci przechodzą obok sklepowej witryny. Dzięki witrynom klient bez wchodzenia do wnętrza sklepu może sprawdzić  np. dostępność danych produktów czy ceny, albo też skorzystać z wirtualnej przebieralni. Jednak niestandardowe rozwiązania wcale nie muszą być skomplikowane, najważniejsze aby przyciągały uwagę, były użyteczne albo oferowały rozrywkę potencjalnym klientom.

Podłogi interaktywne

Zakres działania podłogi interaktywnej jest znacznie skromniejszy niż w przypadku ścian czy witryn. Pod wierzchnią warstwą podłogi, którą klienci wprawiają w ruch, chodząc po niej, można chociażby ukryć logo firmy. To także świetny pomysł na nowoczesną edukację. Dlatego po tego typu rozwiązania powinny sięgać firmy, które chcą przyciągnąć młodych klientów, na wszelkiego rodzaju targach edukacyjnych, ale też wydarzeniach sportowych.

Ekrany parowe

Reklama zawieszona w powietrzu – tak w skrócie można opisać możliwości jakie dają tego rodzaju ekrany przestrzenne. A co najważniejsze, przez tego rodzaju ekran można przechodzić. Znakomicie sprawdzi się on nie tylko jako zwykła reklama, ale także jako wirtualna zasłona podczas pokazów mody czy prezentacji nowych produktów. Oprócz statycznej formy, ekrany parowe dostępne są także w opcji interaktywnej. Może właśnie w tej wyjątkowej formie zachęcić klientów, podczas targów, aby zostawili swój adres email w bazie firmy, albo wydali swoją opinię o wydarzeniu pisząc na wirtualnej klawiaturze zawieszonej w przestrzeni? Jedyny, ale za to niezwykle ważny wymóg dla tych ekranów to stały dostęp do wody, która w postaci pary będzie unosić się ze specjalistycznej listwy. Oprócz tego oczywiście ważny jest rzutnik, który będzie wyświetlał odpowiednie treści.

Hologramy 3D

Nigdy się nie męczy, udziela prawidłowych odpowiedzi na pytania, nawiązuje interakcje z klientem – to właśnie cechy przykładowej hostessy, którą można wyświetlić w postaci hologramu 3D. W wiązce hologramowej może pojawić się każda postać, która wcześniej zostanie nagrana. Mogą to być nawet nieżyjące osoby, jak to było w przypadku wyjątkowego koncertu, gdzie widzowie, dzięki tej technice, mogli zobaczyć nieżyjącego już rapera Tupaca. Jednak koncerty to nie jedyne miejsce, gdzie znakomicie można wykorzystać tę technologię. To także dobry sposób na zwrócenie uwagi klienta w sklepowej witrynie czy na targach produktowych.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.