Decydując się na stworzenie serwisu WWW, warto pomyśleć również o tym, w jaki sposób pomóc mu osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. W tym celu warto zaprzyjaźnić się z algorytmami Google i stosować się do kilku prostych zasad.

Nowe serwisy powstają niemalże każdego dnia. I właśnie dlatego, że jest ich tak dużo, niezwykle ważne jest to, aby wiedzieć w jaki sposób wybić swój serwis ponad pozostałe. W innym wypadku bardzo szybko zniknie on w ogromie innych możliwości, bowiem mało który internauta zagląda na trzecią i kolejne strony wyszukiwarki. Co zatem można zrobić, aby tego uniknąć? Przede wszystkim należy zapoznać się z algorytmami Google, odpowiedzialnymi za pozycjonowanie stron. I stosować się do ich zaleceń. Wbrew pozorom jest to bardzo proste. Poniżej przedstawimy 5 prostych sposobów, dzięki którym Twój serwis może znaleźć się na wyższej pozycji.

1. Zadbaj o słowa kluczowe i content

Przystępując do napisania treści, którą chcesz umieścić w swoim serwisie, dobrze jest zastanowić się, czego dokładnie ma ona dotyczyć i jakich informacji powinna dostarczyć użytkownikowi. W tym celu możesz stworzyć listę słów kluczowych, przemyślanych fraz (od tych najbardziej ogólnych do coraz bardziej szczegółowych). Nie powinno ich być jednak zbyt wiele, ponieważ za nienaturalne nasycenie słowami kluczowymi Google, przy pomocy algorytmu Panda, może Cię ukarać.

Czytaj więcej:
fot. © Artur Marciniec - bank zdjęć Fotolia.com
Google aktualizuje algorytm. Co zmienia Panda 4.1?

Wokół tak przygotowanych fraz, możesz zbudować cały tekst. Musisz jednak szczególnie zadbać o to, aby znajdujące się w nim treści były unikalne, ciekawe i szczegółowo odpowiadające na potrzeby użytkowników. Dobrze zatem sprawdzić wcześniej czy nie zostały one zduplikowane lub wykorzystane przez inną stronę. Pomocna może okazać się także pomoc ekspertów i ich profesjonalizm w danej dziedzinie. Niemniej ważne są aspekty stylistyczny oraz ortograficzny. Również fakt tego w jaki sposób tekst zostanie edytowany i zaprezentowany na stronie ma wpływ na to w jaki sposób zostanie oceniony przez Pandę. A im bardziej wartościowy tekst i im większa staranność od strony technicznej, tym wyższa będzie ta ocena.

2. Wykorzystuj treści multimedialne

Nie od dziś wiadomo, że obrazem czy dźwiękiem można przekazać znaczniej więcej niż słowami. A myślenie takie z pewnością nasila się, kiedy za sprawą Internetu i mediów społecznościowych nastała „era obrazkowa”. Dlatego warto pomyśleć o tym, aby swój tekst urozmaicić różnego rodzaju treściami multimedialnymi. Użytkownik będzie zdecydowanie bardziej zadowolony, jeśli prócz tekstu zobaczy także korespondujące z nim zdjęcia czy krótkie filmiki. Oczywiście decydując się na ich umieszczenie konieczne jest ich odpowiednie zatytułowanie oraz stworzenie opisów alternatywnych. Zabiegi te usatysfakcjonują nie tylko użytkowników, ale także Kolibra, algorytm doceniający materiały multimedialne. A nagrodą za ich wykorzystanie będzie lepsza pozycja w wyszukiwarce.

3. Linkuj w sposób naturalny

Czytaj więcej:
fot. © fotogestoeber - bank zdjęć Fotolia.com
Pingwin 3.0 – rewolucja czy ewolucja w pozycjonowaniu?

Zgodnie z zasadą działania algorytmu Pingwin, podczas linkowania niezwykle ważny jest umiar. Nie chodzi przecież o to, aby tych linków było dużo, ale o to, żeby naprawdę kierowały użytkowników do istotnych i wartościowych treści. Zatem z systemu wymiany linków rezygnujemy. Dobrym rozwiązaniem będzie linkowanie wewnętrzne lub do stron o zbliżonej tematyce. W taki sposób możesz delikatnie zasugerować użytkownikom podobne treści. Pomocna jest również aktywność na portalach społecznościowych, na których możesz publikować linki prowadzące do Twojej witryny. Tym samym zapewnisz sobie ich naturalny ruch, np. poprzez udostępnianie przez samych odbiorców. A to z pewnością zostanie zauważone przez Pingwina i wpłynie na Twoją korzyść.

4. Przystosuj serwis do urządzeń mobilnych

Liczba użytkowników smartfonów i tabletów stale rośnie. Dlatego też Google wprowadziło nowy algorytm, którego zadaniem jest sprawdzenie czy Twoja strona jest mobile-friendly. Jeśli nie – spada w wynikach wyszukiwania. Jednak, jak na łamach Onet Biznes mówi Grzegorz Strzelec, Head of SEO, Grupa Onet.pl SA, warto zaznaczyć, że dotyczy to wyszukiwania właśnie na urządzeniach mobilnych. Jeśli użytkownik będzie szukał informacji na komputerze stacjonarnym bądź laptopie, zgodność ta nie będzie istotna i nie wpłynie w żaden sposób na wyniki.

Czytaj więcej:
fot. © ronstik - bank zdjęć Fotolia.com
Google stawia wszystkim ultimatum i wymusza rewolucję mobilną

Jednak mimo to warto mieć na uwadze to, aby użytkownicy mogli dotrzeć do Twojego serwisu w każdych warunkach. Tym bardziej, że nie musi się to wiązać z dużymi kosztami. Zdaniem Strzelca nie jest konieczne tworzenie strony responsywnej (RWD). Równie dobrze sprawdzi się mobilna wersja jej adresu i zadowoli algorytm. Co prawda, jak podaje portal ClearSense, jeszcze nie wszystkie strony zostały sprawdzone pod tym kontem. Ale prędzej czy później na pewno to nastąpi, więc lepiej nie odkładać decyzji o przystosowaniu się. A jeśli dopiero myślisz o stworzeniu swojego serwisu, jego wersja mobilna powinna powstawać jednocześnie z tą, którą widać na ekranie komputera.

5. Optymalizuj i uaktualniaj treści

Oczywiście znajomość sposobów działania poszczególnych algorytmów Google oraz stosowanie powyższych porad, nie przyniosą żadnego efektu, jeśli Twój serwis nie będzie prowadzony regularnie. W tym celu na bieżąco musisz dostarczać użytkownikom interesujące ich treści, a także dostosowywać je do ich potrzeb. Tylko w taki sposób zapewnisz sobie ich oddanie i obecność. A tym samym dostarczysz algorytmom niezbite dowody na to, że Twoja storna jest wartościowa i zasługuje na dobrą pozycję.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu