Apteki a aplikacje mobilne. Jak wykorzystać potęgę aplikacji sportowych i zdrowotnych?

fot. Public Domain CC0

fot. Public Domain CC0

Apteki, chcące dotrzeć do jak największego grona swoich klientów, a także zdobyć rynek mobilny, powinny zainwestować w reklamy sportowe i zachęcające do aktywności. Czego w takim razie powinny unikać?

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez IRCenter we współpracy z LeadR, połowa internautów korzystających z aptek, korzysta również aplikacji mobilnych skupionych wokół zdrowia i sportu. Pojawia się więc pytanie co powinny zrobić apteki, aby dotrzeć do swoich odbiorców? IRCenter postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości w raporcie „Apteki wśród polskich internautów 2015”.

 

http://ircenter.com

http://ircenter.com

Okazuje się, że reklamowanie aptek w kontekście sportu, a nie problemów ze zdrowiem jest drogą, którą powinna podążać ta branża, aby odnieść sukces i dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Wynika to z analizy, w której górują aplikacje sportowe. Najpopularniejszymi okazały się Endomondo oraz Krokomierz, natomiast jeśli chodzi o aplikacje zdrowotne, najchętniej pobierane są: Kalkulator BMI, a także Leksykon Zdrowia.

 

http://ircenter.com

http://ircenter.com

Apteki, chcące mieć wyraźny udział w kanałach mobilnych, są poniekąd „skazane” na marketing aplikacji. Jak podaje IRCenter, osoby, korzystające z tego typu aplikacji, najwięcej czasu poświęcają na jej… włączenie. Według badań, najlepiej w reklamą apteki docierać do użytkowników poprzez aplikację YouTube – jest ona jedną z najpopularniejszych wśród osób uprawiających sport i troszczących się o swoje zdrowie. Nie warto inwestować w prasę i telewizję, gdyż aplikacje mediowe są najmniej popularne wśród użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych.

 

http://ircenter.com

http://ircenter.com

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.