Ktoś kiedyś powiedział, że jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma konkurencji i wymyślił coś nowego, powinien zrobić research jeszcze raz. Podobno BoxOfAds jest pionierem na polskim rynku. Czy tak rzeczywiście jest?

I tak i nie. Ale po kolei:

Co to jest BoxOfAds?

Jest to narzędzie służące do analizy kampanii reklamowych prowadzonych przez konkurencyjne firmy z danej branży. Działając na konkretnym rynku i branży, co jakiś czas (tak naprawdę ciągle) musimy kontrolować poczynania naszej konkurencji. Oprócz analizy nowych produktów i usług oferowanych przez inne firmy, należy wiedzieć jakimi narzędziami marketingowymi się posługują. Znajomość sposobu promocji oraz wyglądu i treści reklam z pewnością pomoże zaplanować naszą kampanię, która jak wiadomo, żeby zaistnieć i w pełni spełnić swoją rolę musi odróżniać się od konkurencji. I właśnie do analizy kampanii reklamowych prowadzonych w internecie służy narzędzie BoxOfAds, stworzone i zarządzane przez Łukasza Jasiaka i Bartosza Poźniaka.

Jak działa?

Narzędzie jest dosyć proste. W praktyce wystarczy wiedzieć czego chcemy wyszukać i w jakim obszarze chcemy te poszukiwania prowadzić. Potem wystarczy wprowadzić słowo/słowa kluczowe i… poczekać na rezultaty analizy. Możemy je potem dowolnie przeglądać, analizować i porównywać. Więcej można dowiedzieć się na stronie internetowej start-upu oraz w filmie, pokazującym działanie tego narzędzia:

Alternatywy oraz plusy i minusy BOA

Czy BoxOfAds to jedyne w swoim rodzaju narzędzie? Oczywiście, że nie. Najpopularniejszymi alternatywami są: SpyWords i WhatRunsWhere. Nie są to jednak do końca analogiczne narzędzia. A jakie są plusy BoxOfAds? Z pewnością częstotliwość aktualizacji danych, analizowanie dwóch źródeł ruchu: Display Advertising oraz Pay-Per-View Advertising oraz obecność i szybki rozwój narzędzia na zagranicznych rynkach (USA, Wielka Brytania, Kanada czy Australia). No i to, że to w całości polskie przedsięwzięcie. A minusy? Brak polskiej wersji i brak analizy reklamy mobilnej i tej funkcjonującej w social mediach. Jednak jest dobra wiadomość: firma jest w trakcie opracowywania polskiej wersji BoxOfAds oraz rozszerza swoje działanie na wspomniane obszary reklamowe.

Nie tylko duże firmy muszą analizować rynkową konkurencję. Można nawet powiedzieć, że te mniejsze powinny robić to z większą dokładnością. A w tym na pewno pomoże takie narzędzie jak BoxOfAds. Już teraz warto się nim zainteresować.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu