Purdue University idzie z duchem czasu. Tym samym, oferuje swoim studentom możliwość obecności na ceremonii zakończenia za pomocą technologii VR. Jest to program pilotażowy, którego zadaniem jest pokazanie, w jaki sposób można zwiększyć zaangażowanie studentów.

Pierwszy program pilotażowy tego typu

Ponad 75 absolwentów po raz pierwszy będzie uczestnikami wirtualnej ceremonii wręczenia dyplomów z okazji zakończenia nauki na Purdue University Global.

Jak możemy przeczytać w newsroomie uczelni, Patti Pelletier, dyrektor społeczności edukacyjnej i kierowniczej mówi wprost, że jest dumna z tego, że właśnie w ten sposób mogą ułatwić studentom uczestnictwo w tak ważnym dla nich dniu. Jest to możliwe dzięki markowym zestawom słuchawkowym, który otrzyma każdy uczestnik programu pilotażowego oprócz pompona i sznura honorowego (jeżeli jest prymusem). Na terenie szkoły w Los Angeles, operator kamery dostarczy zaś odpowiedni widok, mający zasięg 360 stopni. Wszystko dzięki kamerze Insta360 Pro 2 i przesyłaniu strumieniowym w serwisie YouTube.

Doznania studentów

Co prawda studenci nie będą obecni na ceremonii fizycznie, ale doświadczą czegoś bardzo podobnego. Jak czytamy w informacji uczelni, na początku studenci, podobnie jak ma to miejsce w rzeczywistości, przejdą po wybiegu. Następnie zajmą miejsce obok innych absolwentów. Gdy usłyszą swoje imię, wyjdą na scenę i zobaczą swoje zdjęcie.

Jeżeli ktoś na tym etapie myśli, że studentom taka forma zakończenia nie odpowiada, to jest w błędzie. Jak twierdzi dyrektor uniwersytetu, studenci już dawno chcieli zaangażować się w projekt tego typu oraz opracowywanie interaktywnych narzędzi do wizualizacji i symulacji badań.

W tym przypadku należy również pamiętać, że sposób nauczania za pomocą technologii VR może stać się nową szansą dla osób, które z powodu swojej choroby nie mogą opuścić murów swojego domu. Dzięki VR nie tylko będą mieli szansę na kształcenie się, ale również spędzenie czasu, chociaż w tym wirtualnym wymiarze, wspólnie z rówieśnikami.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski