Chmury marketingowe – najlepsze rozwiązania

fot. © DavidArts - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © DavidArts - bank zdjęć Fotolia.com

Agencja VB Insight opracowała raport na temat popularności i rynku chmur marketingowych. Raport ten zawiera spostrzeżenia i uwagi prawie 1500 marketerów na temat różnych chmur, ich funkcji i możliwości dalszego rozwoju.

Na trzech pierwszych miejscach w zestawieniu plasują się produkty Adobe, Salesforce i Marketo. Adobe zgarnia także największe przychody generowane przez ich produkt. Natomiast Salesforce, zdaniem ankietowanych ekspertów, odznacza się największymi możliwościami i kombinacjami. Marketo zaś, zbiera doskonałe oceny za dostępną przestrzeń dla przedsiębiorstwa i zdolnością do prowadzenia niekonwencjonalnych działań w chmurze.

Kolejna chmura w zestawieniu – Oracle – oferuje największą liczbę funkcji cloud marketingu oraz dodatkowe usługi w zakresie serwisu, sprzedaży i wsparcia dla firm.

źródło: venturebeat.com

źródło: venturebeat.com

źródło: venturebeat.com

źródło: venturebeat.com

Nowicjusze atakują rynek

Jednak ważne jest także to, że tortem cloud marketingu musi dzielić się coraz więcej firm oferujących taki produkt. Co prawda na wspomnianym wcześniej czele „zasiadają” starzy rynkowi wyjadacze, ale na kolejnych miejscach w raporcie pojawiają się nowicjusze. W dodatku notują całkiem niezłe wyniki. Na przykład SDL i Sitecore są bardzo dobrze ocenianie pod kątem obsługi klienta, z kolei Salithru i AgilOne zbierają plusy za sprzedaż wielokanałową. Te dwie ostatnie produkty posiadają jeszcze jedną istotną cechę: na tle swoich konkurentów mają bardzo konkurencyjne ceny, zaczynające się od 2,5 tys dolarów miesięcznie.

Prowadzenie biznesu „w chmurze” jest coraz bardziej popularne. Co prawda, jak na polskie warunki jest to rozwiązanie dosyć kosztowne, jednak w perspektywie wcale niedalekiej przyszłości, taka inwestycja z pewnością będzie warta swojej ceny. Podobnie jak automatyzacja marketingu, której rozwiązania z powodzeniem tworzą polskie firmy, i która w dosyć szybkim tempie upowszechnia się w polskim biznesie, tak i działalność „w chmurze” powinna stać się nie drogą, nowoczesną fanaberią, ale dalekowzroczną inwestycją w przyszłość.

A cały, bardzo obszerny raport na temat rozwiązań cloud marketingu można (niestety tylko) kupić tutaj.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.