Czy w internecie kupujemy pod wpływem chwili?

Portal KodyRabatowe.pl zbadał zachowania klientów na podstawie transakcji przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Za zakupy „impulsowe” uznano te, które dokonywane były w danej sesji, czyli bezpośrednio po wejściu do serwisu bądź w trakcie pierwszego w nim zalogowania. Średnio zakupy impulsowe w internecie wykonało ponad 60% badanych. Najchętniej kupowano w takich kategoriach jak: Moda, Książki/Gry oraz Zdrowie i uroda. Klienci, którzy nie dokonali zakupów pod wpływem impulsu, średnio na decyzję zakupową potrzebowali około 7 dni.
Najrzadziej zakupy impulsowe klienci wykonywali w branży elektronicznej (39%) oraz jako klienci biur podróży (29%). – Decyzja o zakupie danego produktu, nawet jeżeli jest pozornie impulsowa, może być podejmowana wcześniej. Dzieje się tak często w przypadku branży turystycznej czy sprzętu elektronicznego. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej przez nasz portal analizy zachowań klientów sklepów internetowych – komentuje Kamil Brożek, Polish Market Manager w KodyRabatowe.pl.
Istnieją dwie możliwości interpretacji tych wyników. Konsumenci dokonali zakupu impulsowego, działając pod wpływem zauważonej promocji czy zauroczenia znalezionym produktem. Mogli też przemyśleć swój zakup wcześniej, na przykład poprzez porównanie oferty z innymi portalami lub wizytę w sklepie detalicznym. Dopiero potem zdecydowali się zakupić wybrany produkt za pośrednictwem danego serwisu internetowego, robiąc to w czasie jednej sesji, czyli bezpośrednio po zalogowaniu.
Z analizy przygotowanej przez portal KodyRabatowe.pl dowiadujemy się także, ile klienci najchętniej wydają na zakupy impulsowe (tabela).
Z reguły w ramach tej samej sesji logowania zdecydowanie chętniej wydajemy sumy w przedziale 500,01 – 2000,00 zł. Wyniki te są zgodne z innymi ekspertyzami, które wykazują, że w internecie chętniej wydajemy większe sumy niż w sklepach tradycyjnych. Jeżeli jest to przykładowo sprzęt klasy RTV lub AGD, to zapewne jest to wcześniej przemyślany i zaplanowany zakup. Mimo to, stosunkowo nie jest to duża liczba e-klientów w zestawieniu z kupującymi inne produkty w znacznie niższym przedziale cenowym.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend