Kwietniowa rewolucja w SEO była zapowiadana jako ta największa i najważniejsza w ostatnich latach. Zmiany, które miała za sobą nieść, też miały być przełomowe. Jednak czy tak naprawdę się stało?

Firma Bluerank przeprowadziła badanie, które miało pokazać czy i jak zmienił się “polski” internet po “sądnym” 21 kwietnia. Badaniem było objęte 70 największych polskich serwisów e-commerce i 100 najpopularniejszych serwisów internetowych. Oparto się również na 63 słowach kluczowych, które podzielono na 3 kategorie: serwisy ogłoszeniowe/e-commerce, finanse i bankowość oraz RTV i AGD.

RTV/AGD przygotowane na zmianę

Na zmianę algorytmu Google najlepiej była przygotowana branża RTV/AGD. Prawie co druga strona miała wersję mobilną. W pozostałych kategoriach taką wersję posiadała co 4 strona internetowa.

Po zsumowaniu ilości pozycji (w górę i w dół), odnotowano spadek aż o 1773! W takim przypadku bardzo dużo stron straciło swoje pozycje na rzecz innych.

raport-bluerank

Wzrosty i spadki

Więcej wzrostów odnotowały strony, które posiadały wersję mobilną. Przy okazji zbadano technologię wykorzystywaną do budowy wersji mobilnych. Tu zdecydowaną przewagę ma responsywność (74% badanych serwisów).
bluerank-SERP

Wnioski

Wnioski są dosyć proste: strony posiadające wersję mobilną częściej odnotowują wzrosty w pozycjonowaniu niż spadki. Bardzo duże spadki odnotowują za to strony nie posiadające wersji na urządzenia mobilne. Oczywiście zdarzają się sytuacje odwrotne, ale generalnie warto zainwestować przystosowanie swojej strony internetowej do nowego algorytmu.

E-commerce

Pierwsze badanie na serwisach e-commerce odbyło się 7 kwietnia. Wtedy to wersję mobilną posiadało 64% serwisów. Drugie badanie przeprowadzono pięć tygodni później, w czasie których, odsetek mobilnych wersji wzrósł do 70%.

bluerank-ecommerce

Serwisy internetowe

Identyczne badanie przeprowadzono na 100 najpopularniejszych serwisach internetowych w Polsce. 7 kwietnia wersje mobilną posiadało 74% serwisów. 14 maja było to już 78%. W obu przypadkach do budowy mobilnych wersji stron najczęściej wykorzystywano technologię RWD.

Pełną wersję raportu można zobaczyć tutaj.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu