Dlaczego Apple tak bardzo wierzy w VR i AR?

źródło: shutterstock.com

Jeszcze kilka lat temu VR i AR był dla nas nowością. Niestety, w wielu krajach wciąż tak jest i potęcjał nowych technologii nie jest w pełni wykorzystany. Dobry przykład, w jaki sposób można powiązać ją z rozwojem biznesu i zatrudnieniem nowych osób daje nam Apple. Dlaczego marka tak bardzo wierzy w siłę wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości?

Apple i jego poszukiwania

Ostatnio bardzo dużo energii Apple wkłada w to, aby znaleźć odpowiednich pracowników na stanowisko związane z rozwojem AR i VR, w tym Computational Display Engineering Manager. Jak czytamy w serwisie roadtovr.com, wszystko w celu rozwoju marki. Jej przedstawiciele uważają bowiem, że pogłębianie wiedzy w tematyce VR i AR jest konieczne, zwłaszcza myśląc o nowych sprzętach mających pojawić się w roku 2021 lub 2022, takich jak, np. pierwszy zestaw słuchawkowy. W dodatku, w obrębie firm związanych z nową technologią pojawiają się spekulacje o rosnącej chęci zwrócenia na siebie uwagi Apple’a, w gronie odbiorców i fanatyków Facebooka. Bez VR i AR obecnie żaden rozwój nie jest już możliwy, o czym mogą świadczyć chociażby wyżej wspomniane oferty pracy giganta w dziedzinie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. W ogłoszeniu o pracę czytamy również, że osoba zajmująca stanowisko Computational Display Engineering Managera musi posiadać umiejętności nie tyle projektowania, co wręcz tworzenia nowych sprzętów opartych na VR i AR. Jak sam Apple twierdzi, jest to istotne, gdyż osoba ta będzie nadzorowała pracą ludzi, będących zespołem inżynierów i ekspertów w dziedzinie optyki i fizyki eksperymentalnej.

Jak VR i AR sprawdzi się w innych gałęziach biznesu?

źródło: Pixabay.com

Pamiętajmy, że wirtualna rzeczywistość nie dotyczy jedynie form rozrywki, ale także mogą stać się formą zaangażowania konsumentów. Bardzo dobrze widać to na przykładzie firm powierzających swoją reklamę Facebookowi. Jak się okazuje, odbiorcy dużo chętniej klikają w taki rodzaj reklamy, który zachęca ich do interakcji, np. poprzez grę lub dynamiczną historię. Apple bardzo dobrze rozumie obecną sytuację na rynku i wie w jaki sposób nowe technologie są odbierane przez społeczeństwo. To prawda, cały czas niewiele firm korzysta z tego rodzaju rozwiązań, ale VR i AR w biznesie staje się zjawiskiem coraz powszechniejszym. Dodatkowo, możemy spodziewać się również w przyszłości totalnego szczytu, skoro Apple chce zatrudnić tak dużą liczbę nowych pracowników, doświadczonych w tej branży. Być może zatem, jest to także dobry moment, aby przemyśleć strategię działania własnej działalności. Przecież zdecydowanie lepiej jest być wzorem dla innych lub chociażby na równi, niż daleko w tyle.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski




Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.