Dropshipping w e-sklepie może ułatwić życie przedsiębiorcy i uczynić biznes tańszym

fot. © jayfish - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © jayfish - bank zdjęć Fotolia.com

Hurtownia dropshipping wyręcza właściciela sklepu z wykonywania takich czynności jak: przechowywanie towaru, kompletowanie zamówienia, pakowanie i wysyłka paczek.

Dropshipping to rozwiązanie sprzedażowe i logistyczne, które pozwala na szybkie rozpoczęcie sprzedaży. Jego najczęściej wymieniane zalety to: niskie ryzyko finansowe, brak posiadania magazynu i obsługi logistycznej. Sklep internetowy staje się wirtualną przestrzenią handlową, w której klienci mogą się poruszać i dokonać zakupu. Co ważne, sprzedawany towar musi być zawsze wcześniej opłacony przez klienta – co gwarantuje zawsze korzystną transakcję.

Dropshipping w sklepie internetowym

W Polsce taki sposób sprzedaży staje się coraz bardziej popularny. Podczas, gdy tradycyjne sklepy zamrażają swój kapitał w produkty, które teoretycznie mogą się nie sprzedać – staje się to problemem i głównym hamulcem rozwoju. W ten sposób na rozpoczęcie biznesu jest przeznaczany prawie cały wkład finansowy, a potrzebny jest również kapitał na pozycjonowanie marki w Internecie.

Głównym zadaniem sklepu dropshipping jest ściąganie ruchu na stronę i reklamowanie asortymentu tak, aby zebrać jak największa liczbę zamówień. Promocja nie różni się znacząco od klasycznie prowadzonego e-biznesu. Z tym jednak wyróżnikiem, że sklep w modelu dropshipping ma większe środki na promocję, ze względu na oszczędności z braku inwestycji w towar, braku magazynu i braku obsługi logistycznej.

Jak się zintegrować z hurtownią?

Każdy początkujący sprzedawca przed wyborem oprogramowania musi pamiętać, że system musi posiadać moduł, który pozwala na integrację i aktualizację oferty pochodzących z plików XML. Obecnie jest to już standard w oprogramowaniach typu SaaS. Dla sklepu istotne są aktualizacje, które sprawią, że ceny i stany magazynowe zawsze będą się zgadzać z ofertą dostawcy.

Jak szukać dostawcy? Obecnie po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych możesz znaleźć je samemu. Przydatne okażą się również fora, grupy dyskusyjne, portale z branży e-commerce czy listy gotowych dostawców towaru na wybranej platformie.

Przygotowana przez hurtownię dropshipping oferta w formacie XML lub CSV przeważnie zawiera gotowy opis produktu, zawierający najważniejsze dane, takie jak: kod artykułu, opis produktu, kolor, wymiary, skład materiału, nazwę producenta. Może jednak zdarzyć się, że hurtownia nie będzie chciała udostępniać zdjęć i opisów lub będzie pobierać opłatę (jednorazową bądź miesięczną) za ich wykorzystywanie. Wiązać się z tym może również dodatkowa umowa.

Jak zmienić opis produktu?

Hurtownie, które jako pierwsze zauważyły potencjał dropshippingu, obecnie stały się liderami na rynku. Najpopularniejszymi obecnie branżami jest odzież i dodatki, biżuteria, artykuły dla dzieci, galanteria skórzana, elektronika, sport czy artykuły erotyczne.

Problemem wszystkich sprzedawców internetowych, którzy korzystają z integracji z dostawcą jest fakt, że każdy posiadacz oferty ma takie same opisy produktów. Jak zatem zmienić tradycyjny opis pochodzący z hurtowni w ciekawy i angażujący tekst?

Porównajmy tekst pochodzący wprost z hurtowni:

„3919-3 Sukienka na krótki rękaw, baskinka – rubin
Kod artykułu: 3919-3
Prosta sukienka damska z najmodniejszą w tym sezonie baskinką. Krótki rękaw, lekkie bufki. Wykonana z bardzo dobrego gatunkowo materiału.
Producent: G-ladies
Kolor: rubin
Tkanina: 85% bawełna, 10% poliester, 5% elastan”

Brzmi zachęcająco? Średnio, aczkolwiek jest to wystarczający opis pod kątem „technicznym” i łatwo go zamienić w przykładowy opis:

„Sukienka z krótkim rękawem to doskonała propozycja na spotkania w kawiarni w letnie, ciepłe wieczory. Wysoka jakość wykonania pozwala również na założenie jej na ważne spotkania biznesowe.”

Ważne jest przedstawienie produktu, żeby Klient miał świadomość, że produktu można użyć na różne sposoby.

„Najmodniejszy w tym sezonie prosty fason z baskinką to szczególnie polecany krój dla kobiet, które chciałyby dodać swojej sylwetce lekkości i kobiecych kształtów. Rubinowy kolor sukienki przyciągnie wzrok, a Ty poczujesz się w nim wyjątkowo.”

Czy zakup będzie dawał Klientowi wartość dodatnią? Jeśli tak – napisz to.

„Materiał z jakiego została wykonana sukienka zapewni jej trwałość, brak zagnieceń, a także gwarancję nie blaknięcia koloru. Producentem jest marka G-ladies.”

Gwarancja jakości poparta nazwą producenta daje poczucie dobrego wyboru przy zakupie.

fot. yournewstyle.pl/model/2655,3919-3-sukienka-na-krotki-rekaw-baskinka-rubin

fot. yournewstyle.pl/model/2655,3919-3-sukienka-na-krotki-rekaw-baskinka-rubin

Taki przykładowy opis można również wzbogacić pytaniem „co mi to daje?”. I tak:

„Prosta sukienka damska z najmodniejszą w tym sezonie baskinką. Krótki rękaw, lekkie bufki.”

Pytanie – co mi to daje?

„Ta wyjątkowa sukienka doskonale sprawdzi się do wyjścia na romantyczną kolację, do kawiarni z przyjaciółkami czy na ważne spotkanie biznesowe. Baskinka pozwoli dodać figurze kobiece kształty lub ukryć ewentualne mankamenty figury. Krótki rękaw odsłania lekko ramiona i pozwala w nawet upalnym dniu czuć się wygodnie. Lekkie bufki przy rękawkach dodają sukience indywidualnego, eleganckiego stylu.”

Ogranicz podobne treści do minimum. Jak widać możliwości do zmiany opisów jest mnóstwo. Warto poświęcić czas i przygotować opisy, które zachęcają, zaciekawiają lub nawet rozwiązują problemy. Jeśli właściciel sklepu nie jest w stanie przygotować opisów samemu, warto skorzystać z profesjonalnych copywriterów lub usług agencji content marketingowych.

Jakie wynikają korzyści ze zmiany opisu produktu?

Przede wszystkim przedstawienie produktu z myślą o czytającym go potencjalnym kliencie sprawi, że stworzysz wizerunek sprzedawcy, który dba o to w jaki sposób odbierany jest ich produkt, firma i marka. W erze inbound marketingu to klienci poszukują informacji – a Twoim zadaniem jest zapewnienie, że w Twoim sklepie znajdą to, czego szukają.

Warto również pamiętać, aby opisy produktów były dostosowane do stron mobilnych, które od 21 kwietnia będą faworyzowane przez wyszukiwarkę Google. W takim przypadku zasada less is more (lecz z pomysłem!) będzie jak najbardziej uzasadniona. Zbyt dużo treści może powodować problemy z wczytywaniem się stron.

Dzięki zmienieniu treści wspomożemy widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Treści zaimplementowane z innych stron są przez Google odczytywane jako mniej wartościowe (a przy próbie manipulowania wynikami nawet traktowane jako próba oszustwa). Szczegóły techniczne znajdziesz na stronie Support’u Googla.

Tworząc treści samodzielnie jest to największa gwarancja unikalności. Jeśli Klienci będą zadowoleni – zyskasz przewagę na rynku, bez walki cenowej i ciągłych promocji.

Autorka artykułu:

Paulina-SzymańskaPaulina Szymańska
Specjalista ds. Marketingu w platformie sklepów internetowych RedCart, umożliwiającej integrację sklepów w modelu dropshipping.

 

 

 

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.