Tworząc kampanię email marketingową należy zwracać uwagę na jej responsywność i dopasowanie do urządzeń mobilnych. Szczególnie dla pokolenia „Z” smartfony i tablety są nieodzownym towarzyszem każdego dnia. Jak zrobić dobrą kampanię i nie stracić lojalności naszych odbiorców?

Mobile email marketing (r)evolution

W mobile email marketingu drzemie ogromny potencjał. Badania wskazują, że aż 45% maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, 36% za pomocą programów pocztowych na komputerach stacjonarnych a 19% poprzez przeglądarkę internetową. 75% użytkowników Gmaila otwiera maile za pomocą urządzeń mobilnych. Sztuką jest tak dopasować kampanię do odbiorcy, by komunikat odpowiadał jego aktualnym potrzebom. W tym celu najpierw musimy poznać naszą grupę docelową.

Czas na pokolenie Z

Za nami Pokolenie X, Pokolenie Y, nadszedł czas na „Z”, zwane też „pokoleniem ekranów” czy „generacją multitasking”. To młodzi ludzie, urodzeni po 1995 r., którzy nie znają świata analogowego, życia bez smartfona, internetu czy komputera. Mają inny sposób spędzania czasu wolnego, komunikacji z przyjaciółmi czy nauki. Są osadzeni i wychowani w świecie technologii. Mają naturalną zdolność do jej pochłaniania i wykorzystywania w życiu codziennym. W przeciwieństwie do poprzednich pokoleń przychodzi im to znacznie łatwiej i szybciej. Ta generacja nie siedzi przed telewizorem, jest wręcz „zanurzona” w wirtualnej rzeczywistości. Jak do niej dotrzeć?

Dbaj o swojego odbiorcę

Aby kampania email marketingowa była skuteczna musi spełnić szereg wymogów, m.in. związanych z wyglądem samego maila. Responsywny design dostosowany do urządzeń mobilnych pozwoli na poprawę jakości odbioru komunikatu dla użytkownika. Elementem decydującym jest również jakość bazy, którą operujemy i sposób, w jaki nią zarządzamy. Dopasowanie komunikatu do odpowiedniego odbiorcy wymaga stosowania zaawansowanych algorytmów targetowania demograficznego, geolokalizacyjnego czy behawioralnego.

Na rynku dostępne są narzędzia, które dzięki algorytmom pozwalają w zaawansowany sposób zanalizować bazy danych, dzięki czemu profile odbiorców będą idealnie dopasowane pod wieloma względami i kryteriami do odpowiednich działań reklamowych. Dobrym przykładem jest EmailBidding, który pozwala na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także zdefiniowanie grupy docelowej. Dzięki pomysłom opartym na ofertach „Real Time”, rozwiązaniem wielu problemów wydawców i specjalistów od email marketingu, staje się właśnie optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym. Ciekawą opcją jest także system aukcyjny, w którym to mechanizm licytacji decyduje, która kampania mailingowa zostanie wysłana jako pierwsza.

Dobrze dopasowana do odbiorcy kampania, zarówno pod kątem targetowania, jak i treści i samego wyglądu pozwala na zbudowanie długofalowej lojalności odbiorcy, a to w marketingu wartość najwyższa.

Autor artykułu

Michal-Soltys_KWANKOMichał Sołtys
Head of Central Eastern Europe w Kwanko

Związany z Internetem od 12 lat, zajmował się realizacją projektów internetowych w Caracas (Wenezuela), pracował w agencji SEM w Londynie oraz dla Agencji Performance marketingu NetAffiliation w Paryżu. Od 6 lat jest odpowiedzialny za rozwój Grupy Kwanko na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu