Najnowsza aktualizacja Facebooka Messengera przynosi kosmetyczne zmiany interfejsu, w którym na pierwszy plan wysunięto rozmowy głosowe. Póki co dostępne są one dla urządzeń z Androidem i iOS.

fot. play.google.com

Wielu użytkowników obawiało się, że po przejęciu WhatsAppa, Facebook będzie dążył do połączenia funkcjonalności obu tych komunikatorów. Tak się jednak póki co na szczęście nie dzieje, a Facebook Messenger kroczy własną drogą. Dowodem są kolejne zmiany w aktualizacji, która eksponuje funkcję rozmów głosowych dla systemów Android i iOS.

Usługa rozmowy w czasie rzeczywistym była dostępna już w Messengerze od jakiegoś czasu, jednak opcja ta wydawała się bardziej ukryta, poza tym przez jakiś czas była ograniczona do kilku krajów. Obecnie można jej już używać w Polsce, a wraz z aktualizacją społecznościowy gigant postanowił wyeksponować tę możliwość poprzez odpowiednie dostosowanie interfejsu. Opcja słuchawki rzuca się teraz w oczy, gdy wybieramy osobę z czatu. Do tej pory była schowana w dodatkowym menu.

Jakość rozmów jest bardzo dobra i co być może najważniejsze – gdy korzystamy z sieci Wi-Fi – zupełnie darmowa. W przypadku połączeń za pomocą Messengera poza strefą Wi-Fi pobierane są opłaty za transmisję danych zgodnie z bieżącą taryfą naszego operatora. Wówczas prowadzenie rozmowy staje się mało opłacalne.

fot. play.google.com

Poza wspomnianymi rozmowami głosowymi poprawiono też zarządzanie rozmowami grupowymi a także przekierowywanie wiadomości.

Na razie nie dla Windows Phone

Opcja rozmów głosowych póki co nie jest jeszcze dostępna dla użytkowników Windows Phone, jednak obserwując tempo zmian tej aplikacji, można przypuszczać, że już wkrótce powinna się taka możliwość pojawić.

Część użytkowników zwłaszcza starszych modeli telefonów zgłaszała różnego rodzaju problemy techniczne związane głównie z przeciążeniem procesora oraz wolną obsługą. Być może użytkownicy woleliby, aby kolejne aktualizacje były „odchudzone”, a nie wyłącznie ulepszane ze szkodą dla wydajności aplikacji.

Aktualizację można pobrać ze oficjalnych sklepów Google Play (Android), iTunes (iOS) i sklepie Microsoftu (Windows Phone).


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu