Google aktualizuje algorytm. Co zmienia Panda 4.1?

fot. © Artur Marciniec - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Artur Marciniec - bank zdjęć Fotolia.com

Kilka dni temu na swoim profilu Google+, jeden z pracowników giganta z Mountain View – Pierre Far – ogłosił, że powoli zostaje wdrażana nowa aktualizacja algorytmu Panda. Jak zauważył serwis searchenginelad.com, jest to już 27 uaktualnienie, które teraz ma pomóc firmom z sektora MŚP znaleźć się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Co uległo zmianie?

Jak zapewniał w poście Far, bazując na informacjach zwrotnych od użytkowników oraz webmasterów, nowa udoskonalona wersja algorytmu będzie bardziej precyzyjnie identyfikowała treści niskiej jakości. Właśnie dzięki temu, wszelkie przedsiębiorstwa, które publikują wartościowe treści bez względu na wielkość będą mogły uzyskać wyższe wyniki wyszukiwania, co będzie dla nich doskonałą okazją do zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców. Wprowadzone zmiany sprawią, że to nie ilość, a jakość będzie miała znaczenie.

Jest to ukłon w stronę użytkowników, bowiem znienawidzony przez nich SPAM nie będzie uwzględniany w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu nie zostaną zasypani stronami, które w żaden sposób nie będą w stanie im pomóc, jednakże ilość słów kluczowych będzie na tych witrynach niezwykle wysoka.

Dla tych, którzy piszą teksty bądź prowadzą strony będzie to wyzwanie – należy pamiętać o tym, aby zainteresować czytelnika i podać im informacje, które będą dla niego przydatne, a które algorytm uzna za wartościowe – prawdopodobnie ta druga sprawa będzie powodować najwięcej kłopotów.

Prace nad aktualizacjami algorytmu trwają na bieżąco, od początku wypuszczenia pierwszej wersji, czyli od lutego 2011 roku. Specjaliści Google, wciąż pracują nad ulepszaniem Pandy, aby jak najlepiej służyła użytkownikom. Aktualne prace wdrożeniowe nowego uaktualnienia mają zakończyć się pod koniec tego tygodnia.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.