Do Google Workspace zostało dodanych kilka ciekawych narzędzi. Zadaniem każdego z nich jest ułatwienie współpracy w podobnej przestrzeni cyfrowej. 

Wbudowane podsumowania oraz format bez podziału na strony w Dokumentach z Google Workspace

Bycie na bieżąco z ogromną ilością informacji, które przepływają przez nasze biurka i telefony, może być wyzwaniem. W przypadku przeglądania dokumentów trudno wiedzieć od razu, które z nich są warte głębszej lektury, trudno też szybko wychwycić najważniejsze informacje bez czytania całości. Dlatego też Google wprowadza automatycznie generowane podsumowania w Dokumentach, które stanowią krótki przegląd kluczowych zagadnień w dokumencie. Dzięki temu można szybko wyodrębnić istotne informacje i ustalić priorytety, na których należy się skupić. Wbudowana inteligentna funkcja sama zasugeruje podsumowanie dla Ciebie, ale możesz również edytować je ręcznie. Podsumowania w Dokumentach zostały właśnie uruchomione i będą ogólnodostępne dla wszystkich.


Szybkie zapoznawanie się z kluczowymi zagadnieniami dzięki podsumowaniom w Dokumentach

Nowe sposoby pracy wymagają narzędzi, które usuwają ograniczenia nałożone przez poprzednią erę pracy – indywidualnej, przy wydzielonym stanowisku pracy w biurze. Na przykład podziały stron i marginesy w tradycyjnych formatach edytorów dokumentów – zaprojektowanych w celu ułatwienia drukowania fizycznych dokumentów – mogą utrudniać współpracę w przypadku zawartości dokumentu, która rozciąga się na całą stronę. Aby rozwiązać ten problem, zostanie wprowadzony format bez podziału na strony w Dokumentach, który umożliwia usunięcie ograniczeń wyznaczanych przez marginesy i krawędzie stron, aby stworzyć powierzchnię, która rozszerzy się do każdego urządzenia lub ekranu, z którego korzystasz. W sytuacji, gdy wielu pracowników zmienia model pracy na hybrydowy, co wiąże się z mniejszą potrzebą drukowania, format bezstronicowy ułatwia współpracę nad dokumentami zawierającymi szerokie tabele, duże obrazy lub szczegółowe uwagi w komentarzach. A gdy trzeba wydrukować plik lub przekonwertować go do formatu PDF, będzie można łatwo powrócić do widoku z podziałem na strony. Format bez podziału na strony w Dokumentach zostaje właśnie wprowadzony i również będzie ogólnodostępny dla wszystkich.


Pozbądź się ograniczeń dzięki formatowi bez podziału na strony w Dokumentach

Gigant zaprojektował Google Workspace tak, aby narzędzie to działało na bazie naszych wiodących rozwiązań w chmurze Google. Dlatego współpraca w Google Workspace zapewnia szyfrowany i bezpieczny dostęp do plików, pomagając chronić użytkowników i ich informacje.

Przyspiesz pracę dzięki interaktywnym elementom 

Wraz ze Smart Canvas, Google wprowadził interaktywne elementy, takie jak inteligentne okienka, szablony i checklisty, które oferują nowe możliwości współpracy. Dla przykładu często przydaje się wyświetlanie dodatkowych informacji w dokumencie, które nadają właściwego kontekstu: chodzi nie tylko o imię i nazwisko osoby, ale także informacje skąd pracuje, w jakim zespole i na jakim stanowisku. Tradycyjnie odszukanie tych informacji wymagało podjęcia wielu kroków, m. in. wyjścia z dokumentu i znalezienia danej osoby w bazie. Dzięki Smart Canvas łatwiejsze będzie wyszukiwanie informacji bezpośrednio w dokumencie poprzez używanie wzmianek “@” do wstawiania inteligentnych okienek, które wskażą rekomendowane osoby, pliki i spotkania. Niedawno Google uzupełnił możliwości menu wzmianek “@”, ułatwiając dodawanie nowych elementów takich jak obrazy, tabele i szablony. Często w pracy współtworzone są wiadomości e-mail, która są rozsyłane szeroko w firmie. Obecny proces jest skomplikowany: współpracownicy tworzą wiadomość e-mail w edytorze dokumentów, a następnie ręcznie przenoszą ją do skrzynki e-mail. Dlatego jest to ułatwienie współpracy nad projektem takiej wiadomości w Dokumentach, wprowadzając nowy szablon projektu wiadomości e-mail. Kiedy wiadomość jest gotowa do wysłania, wystarczy kliknąć przycisk, by wyeksportować jej wersję roboczą do Gmaila, z automatycznie wypełnionymi wszystkimi odpowiednimi polami. Szablony projektów wiadomości e-mail będą wprowadzane w najbliższych tygodniach. 

Pojawił się także szablon notatek ze spotkań, który automatycznie importuje wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie w Kalendarzu, w tym inteligentne okienka uczestników i załączone pliki – eliminując wykonywanie tych czynności w manualny sposób.



Łatwe importowanie informacji z Kalendarza informacji za pomocą szablonu notatek ze spotkania w Dokumentach

Wprowadzone zostały też dodatkowe inteligentne okienka, które dostarczają istotnych informacji bezpośrednio w dokumencie, ograniczając konieczność przełączania się między oknami. Dzięki nowemu inteligentnemu okienku map można łatwo wyświetlić podgląd linku do Map Google bezpośrednio w Dokumentach. Po kliknięciu na inteligentne okienko wyświetlona zostaje miniaturka z pomocnymi informacjami, takimi jak lokalizacja w Mapach Google i adres; kliknięcie miniatury powoduje otwarcie podglądu w panelu bocznym Dokumentu. Google dodało również inteligentne okienka osób w Arkuszach, aby pomóc w szybkim wyświetlaniu przydatnych informacji, takich jak lokalizacja, stanowisko czy informacje kontaktowe do danej osoby.


Podgląd linków do Map Google bezpośrednio w Dokumentach dzięki inteligentnym okienkom map

Szybkie podejmowanie decyzji opartych na danych

Firmy starają się działać coraz sprawniej, dlatego coraz ważniejsze jest to, by wszyscy pracownicy – nie tylko analitycy – mogli szybko i łatwo podejmować decyzje oparte na danych. Jednak nie zawsze jasne jest to, co powinno zostać przeanalizowane lub jak szybko uzyskać poprawne wyniki. Dlatego też gigant dodał innowacje do Arkuszy w oparciu o inteligentną technologię, co ułatwi i przyspieszy uzyskiwanie cennych wniosków opartych na danych. W ubiegłym roku wprowadził też funkcję sugestii formuł, która na podstawie analizowanych danych inteligentnie rekomenduje formuły i funkcje do wykorzystania. Obecnie każdego tygodnia akceptowanych jest ponad 3 miliony sugestii formuł. Już wkrótce korekty formuł będą dostarczać inteligentnych sugestii. Pomoże to w rozwiązywaniu problemów z formułami, wychwytywaniu błędów i szybszym uzyskiwaniu informacji. Korekty formuł będą dostępne dla wszystkich w ciągu najbliższych tygodni. 


Przyspiesz analizę i zredukuj liczbę błędów dzięki korektom formuł w Arkuszach

Współpraca stawiająca ludzi na pierwszym miejscu

Wspieranie nowych sposobów pracy stało się koniecznością dla wszystkich organizacji, bez względu na kraj czy branżę – niezależnie od tego, czy mówimy o pracujących zdalnie, hybrydowo, w biurze czy w bezpośrednim kontakcie z klientami. Firmy poszukują technologii, które niwelują utrudnienia związane z przełączaniem się między niezliczoną liczbą narzędzi i zakładek, by móc efektywnie współpracować. Dzięki Smart Canvas łatwiejsza stanie się łączność tam, gdzie ludzie już pracują razem. Zostanie on też wzbogacony o wiodącą w branży sztuczną inteligencję Google.

źródło: informacja prasowa


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu