Najnowsze badania Influencer Marketing Benchmark potwierdzają, że współpraca z influencerami to nie tylko dobra decyzja, ale wręcz rozsądna. Platformy zorientowane na influencer marketing pozyskały bowiem ponad 800 mln dolarów finansowania w 2021 r. 

O samym badaniu 

W ramach badania wpływu influencerów na działania marketingowe firm, wzięło udział ponad 2000 osób, wywodzących się z różnych środowisk. Z czego 39% respondentów to byli przedstawiciele marek, 31% to pracownicy agencji marketingowych, a 3% to agencje PR. 27% to zaś osoby związane z innymi branżami.  Istotnymi danymi są również te, dotyczące pochodzenia respondentów. Aż 57% to mieszkańcy USA, 13% Azji, 11% Europy, 5% Afryki, 2% Ameryki Południowej i 11% to grupa tych respondentów, które swoje miejsce zamieszkania uznali jako inne. 

Influencer marketing ze wzrostem wartości

COVID miał wszystko zmienić, a influencer marketing miał odejść w zapomnienie. Tak się jednak nie stało. Co więcej, stało się wręcz odwrotnie. Ludzie spędzali coraz więcej czasu w internecie, a co za tym idzie, coraz baczniej obserwowali konta swoich ulubionych influencerów. Z roku na rok zatem rosła wartość rynku związanego z influencer marketingiem. W związku z tym, szacuje się, że jego wartość w 2022 roku wzrośnie o kolejne 19% i może wynosić ponad 16,4 miliarda dolarów. 

Wykres przedstawiający wzrost wartości influencer marketingu.
źródło: influencermarketinghub.com

O 26% wzrosły również usługi związane z influencer marketingiem. I wszystko wskazuje na to, że z każdym miesiącem może pojawiać się ich coraz więcej. Podobnie spodziewać możemy się wzrostu zapotrzebowania na taki rodzaj usług ze strony firm.

Co miało na to wpływ?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na wzrost wykorzystywania narzędzi do blokowania reklam. Szacuje się, że już 43% użytkowników decyduje się na ten krok, jeżeli korzysta z komputera stacjonarnego. Dlatego też współpraca z influencerami może stać się swego rodzaju rozwiązaniem tego problemu.

Kolejnym powodem, jest znacznie niższy procent oszustw przez influencerów. Nie bez znaczenia są tu narzędzia wykrywające naruszenia na tym polu. Natomiast tak czy inaczej, liczba oszustw przez influencerów wynosi obecnie mniej niż 50%.Wciąż w dalszym ciągu jest to problem, ale coraz więcej marek decyduje się na zdemaskowanie oszustw już na wstępnym etapie współpracy czy działania.

Sprzedaż z pomocą social media

W raporcie znajdziemy także informacje, że globalną sprzedaż za pośrednictwem platform mediów społecznościowych oszacowano na 560 miliardów dolarów w 2020 roku. Zaś w roku 2022 osiągnie ona wartość 958 miliardów, a do roku 2026, przewidywany jest wynik przekraczający 2,9 biliona dolarów.

Wykres przedstawiający wzrost w social commerce.
źródło: influencermarketinghub.com

Co możemy z tego wywnioskować?

Przede wszystkim to, że warto w dalszym ciągu inwestować w różne kanały komunikacyjne i social media. Tu bowiem obecnie dzieje się najwięcej, biorąc pod uwagę kwestie marketingowe. Nie bez znaczenia są również dane dotyczące influencer marketingu. Jego wartość rośnie z roku na rok, a ludzie coraz częściej właśnie u twórców internetowych szukają odpowiedzi na swoje pytania. Dlatego planując działania, influencerów również warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej. Należy tylko pamiętać, aby byli oni adekwatni do wyznawanych przez naszą firmę wartości i odpowiednio reprezentatywni dla naszej marki.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu