Jak budować silną markę w wyszukiwarce internetowej?

W jaki sposób poprawić swój marketing internetowy i umocnić swoją markę? Wystarczy zastosować 5 wskazówek, które mogą okazać się kluczowymi dla rozwoju Twojej marki. Zobacz czy je znasz!

Wszystkie firmy pragną się wyróżniać na tle innych i być na szczycie listy wyszukiwań. Jest na to aż 5 kluczowych rad, dzięki którym będziesz mógł budować silną markę w wyszukiwarce internetowej.

1.Spróbuj wykorzystać funkcję Google’a- pytania i odpowiedzi

Jeżeli nie wiesz, na czym polega ta funkcja, powinieneś zapoznać się z informacjami na ten temat. W skrócie, funkcja ta ma na celu pomoc w budowaniu wizerunku marki, poprzez spostrzeżenia innych klientów. W 2019 roku, funkcja ta została zaktualizowana i teraz każdy może zadać pytanie odnośnie Twojej marki i uzyskać odpowiedź od Google’a.

źródło: socialmediatoday.com

 

Jak odpowiadać na pytania, aby przynosiły one zamierzony skutek? Przede wszystkim, aby zyskać wiarygodność w oczach odbiorcy, musisz być zalogowany na Google Moja Firma. Postaraj się również, aby Twoje odpowiedzi były łatwe do zrozumienia i przyjazne dla odbiorcy. Unikaj języka branżowego, ale również błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy stylistycznych. Pamiętaj także, że ważna jest szybkość udzielanych odpowiedzi na pytania, aby odbiorca nie musiał długo czekać lub co gorsza, zdążył zadać takie samo pytanie konkurencji.Pomocny może okazać się tu alert Google, który pokaże Ci powiadomienie za każdym razem, gdy tylko dostaniesz nowe pytanie. Co równie istotne, Google nie wyświetla odpowiedzi, które zawierają numery telefonów, adresy, linki, itd.

2. Wysoka pozycja w wyszukiwaniach i liczba kliknięć

To sprawia, że nie tylko wzrasta zaufanie względem Twojej marki, ale również czyni ją profesjonalną. W tym celu możesz zaimplementować ustrukturyzowane dane dla Twojej witryny. Google dowie się, które treści mają największe znaczenie dla Ciebie i Twojej działalności. Dzięki temu, wyszukiwarka może włączać również specjalne funkcje i ulepszenia wyników z elementami rozszerzonymi. Oto jak wyglądają te dane:

źródło: developers.google.com

 

Dzięki temu, możesz na przykład obok wyszukiwarki pokazać opinię swoich klientów. Jeżeli jest dobra – na pewno przyciągnie więcej osób – w tym, być może tych, którzy korzystali wcześniej z usług konkurencji.

źródło: socialmediatoday.com/

 

3. Wszystkie źródła internetowe z tymi samymi danymi

To również bardzo ważna kwestia, gdy jest mowa o zaufaniu klienta do Twojej marki. Posiadanie spójnych informacji NAP (nazwa, adres, telefon) sprawia, że nikt nie poczuje się oszukany. Poza tym, posiadanie jednych danych jest bardziej wiarygodne, niż kilku, które są rozlokowane w całym internecie.Jeżeli jakaś część tych danych się zmieni – postaraj się zaktualizować je najszybciej jak się da. Dobrze również, gdy NAP znajduje się także w Twojej witrynie internetowej lub stopce. Pomóż też lepiej zrozumieć Google swoje dane, poprzez korzystanie ze znaczników lokalnych firm Schema

4. Dokonaj optymalizacji swoich mediów społecznościowych

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale Google obsługuje wiele portali społecznościowych, w tym te najbardziej znane: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, itd. Dzięki temu, możliwe jest wyświetlanie cenniejszych informacji w jednym miejscu. Są one wyświetlane w polu graficznym Google’a.

źródło: searchengineland.com

 

Jeżeli Twoje konto jest zweryfikowane – to dodatkowy plus. Klienci sami powinni docierać do Ciebie, Twoich usług i produktów.

5. Uruchom reklamy PPC

Ten punkt jest ważny, zwłaszcza ze względu na konkurencję. Możesz sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi w jaki sposób wyświetlane są te reklamy dla tak zwanych markowych słów kluczy. Możesz przeanalizować te działania u swojej konkurencji i łatwo dostrzec, w jaki sposób działają one u konkurencji. Dlaczego powinieneś w to zainwestować? Ponieważ jeżeli nie zrobisz tego Ty, to Twoi konkurenci przejmą Twoich klientów.

źródło: socialmediatoday.com

 

Pamiętaj, że każde monitorowanie działań Twojej konkurencji sprawia, że możesz przewidzieć jej ruchy w przyszłości. Może warto się temu poddać?

 

 



Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem



Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.