Jak czas ładowania się strony wpływa na konwersję?

fot. © momius - Fotolia.com

fot. © momius - Fotolia.com

Jest wiele czynników i sposobów wpływających na konwersje w serwisie www. Jak się okazuje, czas ładowania jest jednym z nich – do tego tym bardzo ważnym.

Założenie konta, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza, dodanie produktu do koszyka i złożenie zamówienia, pobranie pliku czy użycie określonego przycisku, to tylko przykładowe czynności, które może wykonać użytkownik odwiedzający stronę internetową. Zaś współczynnik konwersji mówi nam o tym, w jakim stopniu zostały one zrealizowane.

obliczanie-konwersji

http://www.etworzenie.pl/

Niestety nie jest powiedziane, że każdy z odwiedzających podejmie jakieś działanie. Żeby tak się stało, należy ich umiejętnie do tego przekonać. Jak? Przede wszystkim należy pamiętać o graficznym aspekcie strony. Dobrze, aby była ona stonowana i spójna. Odpowiednie grafiki, materiały wideo i interesujące nagłówki również mogą zdziałać cuda. Oczywiście bardzo ważne jest także poznanie nawyków i wzorów zachowań konsumentów. Ale nawet najbardziej przyjazna strona może zawieść, jeśli czas jej ładowania będzie zbyt długi.

Kent Alstad, twórca oprogramowania i nowatorskich technologii, zajmujący się badaniem wydajności stron internetowych, stworzył infografikę przedstawiającą jak duży wpływ na współczynnik konwersji ma czas ładowania się strony. W tym celu wykorzystał wyniki przeprowadzonych wcześniej analiz sklepów Walmart.com, AutoAnything.com oraz przeglądarki Firefox.

Jeśli chodzi o sklep internetowy Walmart.com okazało się, że w momencie wydłużenia się czasu ładownia strony z sekundy do czterech, drastycznie spada współczynnik konwersji. Natomiast każdorazowe skrócenie tego czasu o sekundę oznacza wzrost tego współczynnika o 2%. W przypadku przeglądarki Firefox wystarczyło skrócić czas ładowania się strony o 2,2 sekundy, aby o niemal 15,5% wzrosła liczba pobieranych plików. Przeprowadzony został także test, podczas którego w dwóch grupach opóźniano czas ładowania się strony odpowiednio o 500ms i 1000ms. Współczynnik konwersji malał o 3,5% z każdą kolejną sekundą. Podobne wyniki uzyskano podczas analizy AutoAnything.com. Skrócenie czasu ładowania się strony o połowę dało o 9% wyższą konwersję, zaś sprzedaż wzrosła o 13%.

conversion-infographics

http://www.webperformancetoday.com/

Zatem każda sekunda jest na wagę złota. Warto więc dokładnie przyjrzeć się prędkości swojej strony i dbać o to, by zamiast maleć lub pozostawać na tym samym poziomie, stawała się coraz szybsza.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.