Jak się ma Content Marketing w Polsce?

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

Jak to jest z tym content marketingiem w Polsce? Okazuje się, że bardzo… różnie. Zobaczcie, jak polskie firmy oceniają działanie content marketingu. 

Platforma WhitePress, która przeprowadziła badania od września do listopada tego roku na 260 podmiotach, właśnie opublikowała raport, z którego można ocenić jak polskie firmy oceniają efektywność potężnego narzędzia jakim jest content marketing.

Okazuje się, że ponad połowa ankietowanych uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest naprawdę trudne. Co ciekawe, jedna piąta ankietowanych takich badań w ogóle nie prowadzi. Niestety nie jest to dobra wiadomość, biorąc pod uwagę fakt, że content marketerzy jako najważniejszy cel, stawiają sobie budowanie świadomości marki oraz pozyskiwanie leadów, klientów i sprzedaż.

Póki co, content marketing dopiero raczkuje, jeśli chodzi o kwestie budżetowe, bo niemalże połowa przebadanych firm (46%) wydaje na to narzędzie mniej niż 1000 zł miesięcznie. Jednak z drugiej strony bardzo podobny procent firm planuje zwiększyć budżet na CM w kolejnych latach.

infografika-ankieta content marketing

Analiza WhitePress objęła siedem obszarów związanych z content marketingiem – ocenę CM, efektywność i pomiar działań, strategię, realizację strategii, cele, budżet i prognozy. W raporcie są uwzględnione także wypowiedzi ekspertów firm i mediów, które współpracowały przy tworzeniu i promocji raportu. Wypowiadają się: Marcin Małecki z portalu NowyMarketing.pl, Jarosław Pająk z Plisty, Jagoda Prętnicka-Markiewicz z SentiOne, Wiktor Orzeł z ContentHouse i Natalia Chrzanowska z Brand24.

„Wymagania internautów będą rosły. Już niedługo nie tak łatwo będzie ich zachęcić do interakcji jednie po przeczytaniu kolejnego artykułu czy porady. Formy contentu staną się coraz bardziej dopracowane, unikalne  i  interaktywne. Powstaną dedykowane rozwiązania służące do publikacji, promocji i dzielenia się wysokiej jakości treściami. Ze strony firm nacisk zostanie położony na mierzenie efektów oraz łączenie działań CM z marketing automation i lead nurturing.” – tak wyniki raportu podsumowuje dr Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Bezpłatny raport można pobrać tutaj.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.