Jak zmierzyć synergię marketingu internetowego i telefonów?

fot. pexels.com

fot. pexels.com

Chciałbyś wiedzieć które z twoich reklam internetowych prowadzą do rozmów telefonicznych? Nie wiesz jak podnieśc skuteczność swoich działań marketingowych? Przedstawiamy usługi i narzędzia calltracking do pomiaru ruchu telefonicznego.

Działania marketingowe w internecie bardzo często generują ruch telefoniczny. Wiedza i dane na ten temat mogą pomóc w podniesieniu jakości Twoich usług. Pojawia się coraz więcej usług i narzędzi calltracking, które pozwalają na pomiaru synergii działań w sieci i telefonów. Jak to działa? W większości przypadków strony internetowe zyskują specjalne numery telefoniczne, a umieszczony na stronie skrypt automatycznie mierzy liczbę połączeń wygenerowanych przez dane platformy. W zależności od tego w jaki sposób użytkownik dotrze na stronę, wyświetlany jest poszczególny telefon kontaktowy. Wówczas zyskujemy rejestr połączeń oraz raporty, które ułatwią nam decyzje marketingowe, rozwój biznesu i optymalizację budżetu. Przedstawiamy kilka narzędzi, które umożliwią dokonanie takich pomiarów.

Calltracker

fot. calltracker.pl

fot. calltracker.pl

Calltracker to „nowoczesna technologia wskazująca właściwe decyzje reklamowe”. Usługi śledzi zarówno źródła online jak i offline, słowa kluczowe, nagrywa rozmowy i dostarcza statystyki w czasie rzeczywistym. Dane możemy eksportować także do Google AdWords. Calltracker można przez 14 dni testować bezpłatnie. Do wyboru są 4 pakiety: Basic (abonament miesięczny 0zł), Standard (abonament miesięczny 300 złotych), Advanced (abonament miesięczny 500 złotych) oraz Customized z indywidualną kalkulacją kosztów.
W każdej z opcji otrzymujemy daną liczbę wirtualnych numerów bezpłatnie, nagrania powitalne, nagrywanie rozmów, przechowywanie rozmów przez pewien okres czasu, raporty online o skuteczności mediów, moduł połączeń oraz eksport danych. Aby skorzystać z usługi należy zarejestrować się i podać dane firmy, utworzyć profil, który będzie odbierał połączenia i dodać poszczególne media dla których chcielibyśmy pozyskać informację. Calltracker pozwala na śledzenie ruchów dla SEO w wyszukiwarkach, AdWords, reklam w sieci www, dla nośników tradycyjnych takich jak prasa, radio, tv, billboard’ów, serwisów społecznościowych, landing page’ów, kampanii mailingowych, wizytówek czy ulotek reklamowych. Usługa nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania, wystarczy zalogować się na stronie calltracker.pl

Benefit Call

fot. benefitcall.pl

fot. benefitcall.pl

fot. benefitcall.pl

fot. benefitcall.pl

Benefit Call działa według tego samego schematu co poprzednia usługa. Na stronie www pojawia się specjalny numer, rozmowa z konsultantem jest nagrywana. Po odebraniu połączenia mamy wgląd do numeru telefonu użytkownika i informacji o jego aktywności np. czego poszukiwał w Google i wówczas poprowadzić rozmowę w danym kierunku. Otrzymujemy informacje o lokalizacji klienta, preferowane godziny kontaktu, informacje o tym, jak znalazł firmę oraz które słowa kluczowe, kampanie czy landing page generują największych ruch telefoniczny. W efekcie możemy ocenić także pracę konkretnych konsultantów oraz ROI danych kampanii. Usługę można zintegrować z narzędziami Google takimi jak Google Analytics i Google AdWords. Do wyboru mamy darmową opcję Demo oraz Mini, za 35 złotych miesięcznie która pozwala na posiadanie tylko jednego numeru telefonu i Standard płatną 120 złotych miesięcznie.

Ringostat

fot. ringostat.com

fot. ringostat.com

Ringostat pozwala określić efektywność różnych kanałów reklamy z punktu widzenia konwersji w rozmowy telefoniczne. Umożliwia także ocenę jakości pracy i efektywności pracowników. Usługa identyfikuje źródło wszystkich połączeń przychodzących, raportuje te działania i znajduje przyciągające uwagę leady. Połączenie jest przekierowane do Ringostat Virtual PBX, a informacje o nim pojawiają się w Ringostat Analytics. Podczas rozmowy konsultanta z użytkownikiem wszelkie informacje są eksportowane również do Google Analytics i wybranego CRM. Testowanie usługi przez 14 dni jest bezpłatne. Opcja Mała Firma to koszt 50$ miesięcznie, czyli około 190 złotych. Pakiet Średnia Firma to opłata 70$ miesięcznie, co stanowi około 266 złotych. Duża Firma wynosi od 200$ miesięcznie, czyli około 760 złotych. W każdym pakiecie połączenia są przechowywane bezterminowo, dane są integrowane z CRM i Universal Analytics, a instalacja na stronie jest darmowa.

Zbieranie danych kluczem do sukcesu

Wyżej wymienione usługi mogą okazać się niezwykle przydatne w procesie decyzyjnym dla działań marketingowych w sieci i nie tylko. Dzięki nim dowiemy się kto, skąd, jak i po co postanowił skontaktować się w sprawie naszej usługi. Okazuje się to szczególnie przydatne, gdy reklamujemy się na wielu kanałach. Raporty i dane ukażą w które źródło warto inwestować i rozwijać. Nasze środki nie będą dysponowane na nieefektywne platformy reklamowe. Dowiemy się także, które słowa kluczowe i leady przyciągają uwagę i budzą zainteresowanie. Bez względu na to jaką branżą się zajmujemy, warto skorzystać z wersji testowych i przekonać się na ile taka usługa okaże się  przydatna w naszym przypadku.

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.


  • Tomek

    Calltracker w cenie abonamentu ma określoną liczbę numerów i czas połączeń do wykorzystania. Dobrze sprawdza się analiza mailingów, AdWords i serwisów społecznościowych.

  • Adam Nowak

    Reklama jest siłą napędową każdego przedsiębiorstwa i warto w nią inwestować. Jadnak po co inwestowac w reklamę mało efektywną kiedy mozesz sprawdzic która przyynosi Ci najwieksze zyski? Ja skorzystałem z calltrakera i wiem dzięki jakiej reklamie mogę zarobic