Gracze różnią się zarówno jeśli chodzi o typ ulubionych gier jak i sposób grania. Raport z badania przeprowadzonego przez Ipsos to dobre źródło danych do stworzenia profilu gracza, który można wykorzystać do projektowania kampanii skierowanych do tej grupy.

W ostatnich dniach zostały opublikowane wyniki badania środowiska graczy przeprowadzone przez Ipsos dla Sapphire Technology. Było ono reklamowane jako największe w Polsce badanie graczy, a jego celem miało być zbudowanie prawdziwego obrazu polskiego gracza. Opublikowane wyniki są bogatym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy chcieliby kierować swoje działania marketingowe do tej grupy. Z jednej strony można na ich podstawie ocenić, jakie produkty warto reklamować w środowisku graczy, np. poprzez wykorzystanie gier rozszerzonej rzeczywistości. Z drugiej strony – w jaki sposób warto reklamować gry, aby trafić do tej grupy docelowej.

Ograniczenia badania

Przed zapoznaniem się z wynikami badania należy uświadomić sobie jego ograniczenia. Wynikają one z użytej metody – wywiad był przeprowadzany przy użyciu ankiet online (CAWI). Z tego powodu w badaniu uczestniczyli tylko ludzie aktywni, chętni do tego typu działań, a jednocześnie uważający się za graczy. A trzeba pamiętać, że wiele osób, które często gra w gry mobilne i przeglądarkowe, nie czuje się graczami, rezerwując to określenie dla grających w klasyczne gry komputerowe i konsolowe. Oprócz tego, wypełniający ankietę mogli próbować nieco podkolorować swój wizerunek, odpowiadając nie do końca zgodnie z prawdą, nawet mimo tego, że ankieta była anonimowa. Zwłaszcza może to dotyczyć respondentów silnie utożsamiających się ze środowiskiem, którzy chcieli, aby wyniki pokazały pozytywny wizerunek graczy i przełamywały stereotypy.

Gracze to najczęściej młodzi mężczyźni

Niektóre ze stereotypowych cech gracza zostały w tym badaniu potwierdzone. Z wyników wyłania się obraz gracza – młodego mężczyzny. Jedynie 7% ankiet pochodziło od kobiet i też tylko 7% od osób, które skończyły 30 lat. Jednak pozostałe stereotypy nie znalazły potwierdzenia. Z badania nie wynika, żeby typowy gracz był otyłym, bezrobotnym i nieuczącym się odludkiem. Gracze deklarują posiadanie średnio 9 przyjaciół (podczas gdy statystyczny młody Polak ma ich mniej niż 8), z którymi kontaktują się głównie osobiście. Tylko 8% ankietowanych nie pracuje ani nie uczy się.

Gracze dobrze zarabiają i są aktywni

Wykres Ile zarabiam?Ci gracze, którzy pracują, deklarowali dużo wyższe zarobki niż przeciętni Polacy. Co trzeci pracujący gracz jest pracownikiem biurowym, a co piąty kierownikiem średniego szczebla lub specjalistą. 85% respondentów twierdziło, że regularnie uprawia sport: jeździ na rowerze, gra w piłkę, chodzi na siłownię. Również w zakresie kultury gracze deklarują duże zaangażowanie. Częściej niż typowi Polacy chodzą do kina, czytają książki i uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych. W sieci gracze przede wszystkich czytają artykuły, rozmawiają na chacie i komentują wpisy znajomych.

kultura_wysoka_i_ja

Kobiety i mężczyźni grają inaczej

Graczki i gracze różnią się zarówno jeśli chodzi o typ ulubionych gier jak i sposób grania. Mężczyźni preferują strzelanki, gry RPG i akcji, natomiast kobiety: gry RPG, MMO i przygodowe. Gracze wolą grać w trybie multi-player, a graczki raczej single-player. Wszyscy, jeśli grają w trybie multi-player, najchętniej robią to z kolegami. Kobiety również często dają się namówić na taką grę z partnerem.

infografika2_600px

Pełny raport można pobrać ze strony http://www.jestemgraczem.com/.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu