Tylko w ciągu ostatniego roku na Allegro sprzedano ponad 4 mln zaproszeń oraz 2 mln dodatków w kategorii Ślub i Wesele. PayU, dostawca usług płatniczych, analizuje ślubny biznes online.

Miesiące wiosenno-letnie (od kwietnia do sierpnia) to najgorętszy okres w branży ślubnej. Według danych Allegro.pl i PayU, to właśnie w tym czasie przyszli małżonkowie wydają najwięcej na zakupy związane z przygotowaniem ceremonii oraz uroczystości weselnej.

– Najlepszymi miesiącami dla sprzedających w kategorii Ślub i Wesele na Allegro są lipiec oraz maj. W ubiegłym roku tylko w tych dwóch miesiącach obroty wyniosły niemal 8 mln zł. Natomiast najmniej transakcji odnotowaliśmy od października do grudnia, kiedy to w poszczególnych miesiącach wartość obrotu była nawet trzykrotnie niższa niż w szczycie sezonu sprzedażowego 
– analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA, dostawcy płatności online m.in. na Allegro.

Co zamawiają przyszli małżonkowie?

Największą popularnością w kategorii Ślub i Wesele na Allegro cieszy się galanteria papiernicza. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy (maj 2012 – kwiecień 2013) kupiono tam aż 4 mln zaproszeń oraz zawiadomień. Chętnie zamawiano również upominki dla rodziców lub gości (1 mln sprzedanych przedmiotów), a także etykietki, winietki oraz zawieszki (850 tys. przedmiotów).

Narzeczeni nie oszczędzają również na dekoracjach. W badanym okresie na Allegro najchętniej kupowano: elementy dekoracji stołu (25 proc. sprzedaży w podkategorii Artykuły Dekoracyjne), lampiony (19 proc.), kotyliony (12,6 proc.), balony (11,2 proc.), a dalej materiały (organza, tiul, satyna), wstążki, sznurki, tasiemki.

Źródła: dane sprzedażowe z kategorii Ślub i Wesele na Allegro.pl/ Tygodnik Forum nr 4/2013, „Ślub? Nigdy w życiu!”, CostOfWedding.com/ analiza Home Broker „Koszty życia w Polsce 2011”.

Autor:

Komunikaty prasowe można przesyłać na adres

redakcja@socialpress.pl

 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu