Artykuł biznesowy

Ponad miliard osób dziennie loguje się na Facebooku. To miejsce, w którym znajdziesz również swoich potencjalnych klientów. Okazuje się, że dzięki platformie można zarobić niezłe pieniądze, przy jednocześnie niskim wydatku na reklamę. Jest to efektywny sposób na promocję Twoich produktów czy usług.

Jednym z potężniejszych narzędzi reklamowych jest facebook ADS, ponieważ pozwala na dokładny dobór grupy docelowej oraz niski próg wejścia. Aby zainteresować szeroką grupę odbiorców, należy zadbać o dużą różnorodność form, treści i grafik. Możesz w nich wykorzystać eksperta lub odnieść się do rozwiązania danego problemu. W tym celu zadbaj o swoją społeczność. Jeżeli nie czujesz się na siłach, zwróć się o pomoc do sprawdzonej agencji SEO, która pomoże Ci zaplanować adekwatne działania – przekonasz się, że warto!

Facebook ADS – co to jest i jak zacząć?

Do reklam zalicza się przede wszystkim treści sponsorowane, czyli płatne, które wyświetlają się na tej platformie społecznościowej, ale nie tylko. Reklamy oparte na tym samym algorytmie możesz wyświetlać także na Instagramie, ale wtedy należy pamiętać o specyfice tego miejsca w sieci, które bazuje na grafikach i zdjęciach. Treści sponsorowane są eksponowane użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach innych użytkowników w postaci polubień, a także komentarzy. Co najważniejsze, są dopasowane do zainteresowań grupy docelowej, dlatego Facebook ADS może być stosowany na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Tworzenie kampanii reklamowych na Facebook ADS

Docierasz do odbiorców zainteresowanych usługami lub produktami, poprzez wyświetlanie reklam, ale możesz również przekonać niezdecydowanych użytkowników do ostatecznego dokonania zakupu w Twoim sklepie internetowym. Wszystko zależy od ustawienia odpowiednich konfiguracji w kampanii. System wstawia reklamy na platformie w treści, które użytkownicy Facebooka przeglądają, dlatego często trudno jest odróżnić reklamę sponsorowaną od zwykłego posta. Gdy dana osoba spełnia określone przez Ciebie parametry (wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja), to wyświetla się jej Twoja reklama.

Najważniejsze jest określenie celu takiej kampanii (zwiększenie sprzedaży, promocja nowego produktu, wzmacnianie wizerunku marki), a potem dobór reklamy do grupy odbiorców (wiek, lokalizacja, zainteresowania). Ustalasz budżet kampanii oraz czas i miejsce wyświetlania reklam. Ostatnim etapem jest ustalenie treści i dobór właściwej formy promocji.

Dlaczego warto stosować reklamę na Facebooku?

Płatna reklama gwarantuje naprawdę sporo korzyści i udowadnia, że działanie bez przemyślanej kampanii jest nieefektywne. Facebook gwarantuje przede wszystkim obecność grupy docelowej. Zyskujesz szerokie możliwości targetowania reklam i lepiej dopasowujesz produkt czy usługę do potrzeb odbiorców. Sam decydujesz o budżecie – nawet niewielkim kosztem uzyskasz zadowalające efekty, ponieważ Facebook dzięki analizom, wyśle reklamę dokładnie tam, gdzie powinna dotrzeć. Dzięki kampanii reklamowej budujesz świadomości marki – działania możesz też łatwo monitorować i sprawdzać ich skuteczność. Zawsze przyda się wsparcie specjalistów, którzy tworzą skuteczne kampanie reklamowe w social mediach od wielu lat. Jeśli więc nie znasz się na Facebooku, powierz prowadzenie kampanii reklamowej doświadczonym ekspertom.

Na Twoim fanpage’u jest niewielka ilość osób? Jak najszybciej zacznij budować swoją społeczność! Nie chodzi tylko o polubienia, ale o regularny przyrost obserwatorów. Kilka nowych osób dziennie, daje już sporą, tysięczną grupę w ciągu 2-3 miesięcy. To ważne nie tylko ze względów wizerunkowych, ale przede wszystkim dlatego, że reklama do grupowiczów (fanów) jest o wiele tańsza niż skierowana do potencjalnych klientów, których dopiero szukasz. Powinna być ona jednak prosta w odbiorze i nie może zmuszać klienta do myślenia. Najlepiej, żeby od razu rzucała się w oczy i była dobrze zapamiętana!

Artykuł biznesowy


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu