Współcześnie na całym świecie miliony użytkowników mają dostęp do Internetu. W dużej mierze korzystają z różnego rodzaju mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Dlatego też coraz więcej firm stawia na promowanie się w social mediach. Prowadzenie działalności w tej dziedzinie przynosi wiele korzyści.

Jedną z popularnych form wykorzystywanych przez marketerów jest content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, a następnie rozprowadzanie ich do zdefiniowanej grupy odbiorców, aby przyciągnąć ich uwagę. Jego działanie nie polega na przekonywaniu, że polecany produkt jest najlepszy, a na dostarczeniu odbiorcom racjonalnych argumentów na jego temat. Content marketing ma możliwość dotarcia do tysięcy osób z istotnym przekazem, który zarazem motywuje do działania, a więc najczęściej do zakupu danego towaru. Informacje udostępniane w ramach content marketingu, z racji na swój wartościowy charakter, dają odbiorcom określone korzyści mające rzeczywisty ślad w ich życiu.

Coraz więcej firm korzysta z mediów społecznościowych, gdzie, dzięki odpowiednim działaniom reklamowym, można świetnie wypromować swoje produkty. Największym zainteresowaniem wśród marketerów cieszą się wpisy sponsorowane, gdyż ułatwiają przebicie się wśród ogromnej ilości lubianych przez użytkowników stron. Jeśli chodzi o content marketing to z badań wynika, że prawie połowa firm ma swoją strategię w tym kierunku.

Co daje nam content marketing?

Content marketing odgrywa kluczową rolę w mediach społecznościowych, ponieważ współcześnie zarówno marketerzy, jak i odbiorcy stawiają na komunikację. Dlatego też, największą korzyścią dla firmy jest możliwość rozmawiania bezpośrednio ze swoimi odbiorcami.

Głównym wytworem content marketingu jest generowanie leadów sprzedażowych, czyli osób, które zostawiły swoje dane kontaktowe na stronie konkretnej firmy. Zazwyczaj firmy pozyskują takie informacje poprzez dobrowolne wypełnienie formularza na stronie przez potencjalnego konsumenta. Content marketing bierze udział w budowaniu baz danych klientów, dzięki czemu firmy gromadzą istotne dla siebie informacje o klientach.

Content marketing służy angażowaniu społeczności i budowaniu lojalności wśród klientów. Ta forma reklamy zwiększa zaufanie klientów dostarczając im interesujących i konkretnych informacji o produkcie, ale także zestawiając ten produkt z dziedzinami życia ważnymi dla odbiorcy.

Kolejnym ważnym aspektem jest rozpowszechnianie marki, a co za tym idzie zwiększenie ruchu w serwisach internetowych. Dzięki odpowiedniej strategii możemy zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, gdyż użytkownicy wejdą w nią, przez wzgląd na wartościowe treści. Możemy także rozszerzyć popularność produktu dzięki zamieszczaniu artykułów na największych portalach internetowych.

Autorka artykułu: Małgorzata Dziedzina


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu