Lepsza pozycja nowych domen w wyszukiwarce Google
SEO przechodzi gruntowne zmiany. Nowa wersja programu Panda i Pingwin, a teraz także zmiany w traktowaniu domen nTLD przez Google, zmieniają dotychczasowe strategie pozycjonowania treści.

SEO przechodzi gruntowne zmiany. Nowa wersja programu Panda i Pingwin, a teraz także zmiany w traktowaniu domen nTLD przez Google, zmieniają dotychczasowe strategie pozycjonowania treści.
SEO przechodzi gruntowne zmiany. Nowa wersja programu Panda i Pingwin, a teraz także zmiany w traktowaniu domen nTLD przez Google, zmieniają dotychczasowe strategie pozycjonowania treści.
Z przeprowadzonych ostatnio obserwacji wynika, że domeny nowego typu zyskują przychylność Google (nowe domeny, czyli np. końcówki .link, .art, .auto, .holiday, .moto, .sport, itp.). Jakiś czas temu, agencja interaktywna Global Runner przeprowadziła eksperyment porównujący pozycję adresów dotcomowych i tych tworzonych w nowym systemie nTLD. Co prawda nie dało się na jego podstawie wysnuć jednoznacznych i pewnych wniosków, jednak porównanie pokazało, że domeny nTLD mają mocniejszą pozycję niż jeszcze jakiś czas temu, a domeny gTLD tracą na znaczeniu. Wzrastający trend w pozycjonowaniu obrazuje wykres sporządzony na podstawie wyników badań przeprowadzonych w wyszukiwarce Google przez Total Websites, które pokazują zmiany w korzystaniu z nowego systemu nazewnictwa domen.
Najważniejszą rzeczą w najnowszym sposobie pozycjonowania wydają się być słowa kluczowe (keywordy). Najkrócej mówiąc, domeny zawierające w nazwie słowa kluczowe mają lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania niż domeny z „tradycyjnymi” końcówkami.
Oczywiście, w oficjalnych komunikatach, firma z Mountain View zaprzecza, jakoby faworyzowała i łaskawiej traktowała domeny “nie–dotcomowe”, ponieważ mogłaby być oskarżona o zajmowanie pozycji monopolisty na rynku. Jednak nie ma wątpliwości, że najnowsze zadanie, które postawiło sobie Google, czyli „uporządkowanie światowych zasobów informacji, tak aby stały się powszechnie dostępne i użyteczne”, dzięki nowemu systemowi może być przeprowadzone w o wiele sprawniejszy sposób. A zwykli użytkownicy i kreatorzy witryn internetowych, przy tworzeniu nowych stron internetowych powinni wziąć pod uwagę sposób działania najnowszego algorytmu Google. To pozwoli na osiągnięcie lepszych wyników jeżeli chodzi o reklamę i lepszą widoczność witryn w wyszukiwarce.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend