SEO i SEM to dwa skróty, które niejednej osobie pracującej w marketingu spędzają sen z powiek. Niejednokrotnie bywają one również mylone i używane w błędnych kontekstach. Co więc właściwie oznaczają?

Marketing w wyszukiwarkach i SEO

SEO (Search Engine Optimization) to długofalowy proces, który może przynieść oczekiwane rezultaty dopiero za jakiś czas. Wprowadzenie SEO do marketingu związanego z wyszukiwaniami jest równoznaczne z ustaleniem strategii i taktyk tak, aby znajdywała się wyżej w naszych wyszukiwarkach. Pomogą nam w tym słowa kluczowe, które uprzednio również mogą zostać przez nas wybrane właśnie poprzez ich pozycje. Możemy wyróżnić dwa rodzaje SEO.

  • Pierwszy z nich to SEO on-site. Jest on związany z takim przygotowaniem strony, aby była widoczna w wynikach wyszukiwania. Dobrze również, gdyby była zrozumiała nie tylko dla odbiorców, ale także sztucznej inteligencji, w którą wyposażona jest każda wyszukiwarka. W tym przypadku ważne jest zadbanie o użycie słów i fraz kluczowych, stworzenie przystępnych treści, jak również o samą strukturę strony.
  • Drugi to SEO off-site. Ten rodzaj jest jednak niedozwolony, ponieważ jak sama nazwa wskazuje, kluczowe są tu wszelakie działania poza stroną. SEO off-site związane jest z kupowaniem linków, a co za tym idzie również niesprawiedliwym i niedozwolonym wzmocnieniu fraz kluczowych i lepszemu pozycjonowaniu strony.

Pay Per Click (PPC)

Jest to niejako rodzaj modelu biznesowego. Polega na rozliczeniach związanych z reklamą w internecie. Umieszczając reklamę typu PPC, reklamodawca nie płaci za jej umieszczenie lecz za każde kliknięcie użytkownika. Z takiego rozwiązania korzysta między innymi Google (Google AdWords), który proponuje ten rodzaj każdemu, kto chce umieścić swoją reklamę w sieci. Jak to wygląda w praktyce? Na to pytanie na pewno odpowie poniższy film.

 

Czym zatem jest SEM?

Ponieważ w skład SEM wchodzi zarówno Pay Per Clickc(PPC), jak również Search Engine Optimization (SEO). Gdybyśmy mieli w jednym zdaniu podsumować czym właściwie jest SEM, to napisalibyśmy: wszelakie działania związane z marketingiem w internecie. Inaczej wygląda opis korzyści, jakie za sobą niesie ten rodzaj marketingu. Przede wszystkim stosując SEM możemy mieć pewność, iż nasz produkt zostanie wyświetlony klientowi, chociażby ze względu na słowa klucze, które zapewne zawrzemy w swojej kampanii. Ponadto nie jest to reklama narzucająca się, a użytkownik ma poczucie, jakby sam na nią trafił. Dodatkowymi atutami może okazać się także szybka skuteczność i zdecydowanie niższe koszty niż te, które generuje tradycyjna reklama marketingowa.

Mamy nadzieję, że artykuł sprawi, iż nigdy nie zdarzy Ci się już pomylić SEO z SEM. Dodatkowo być może właśnie dzięki niemu zrozumiesz, że warto zainwestować swój czas i pieniądze w marketing w wyszukiwarkach internetowych.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu