Na ulicach europejskich miast stanęły drzwi, które działają jak Gwiezdne Wrota…

fot. youtube.com

fot. youtube.com

Na ulicach europejskich miast przeprowadzono nowatorską i bardzo nietypową akcję promocyjną „Europa jest tuż obok” (Europe. It’s Just Next Door). Place w centrach zostały wyposażone w specjalne drzwi, które pozwalały się „przenieść” do jednej z pięciu europejskich metropolii.

Francuski narodowy przewoźnik kolejowy SNFC wraz z agencją TBWA/Paris rozpoczął nową akcję marketingową promującą usługi przewozowe świadczone przez SNFC w wybranych krajach Europy. W centrach kilku europejskich miast stanęły kolorowe drzwi „prowadzące” do jednego z pięciu europejskich miast: Brukseli, Stuttgartu, Genewy, Mediolanu czy Barcelony. Po otwarciu drzwi wirtualnie spotykamy mieszkańców tych miast. I tak, w Stuttgarcie jedziemy na wspólna wycieczkę rowerowa po mieście, w Mediolanie gramy ulicznego mima, w Brukseli pozujemy miejskiemu rysownikowi, w Genewie płyniemy w romantyczny rejs po jeziorze a w Barcelonie tańczymy z grupą hip-hopowców.

Jak mówi zleceniodawca kampanii, jej celem jest zwrócenie uwagi na tworzenie wzajemnych powiązań miedzy Europejczykami oraz to, że wraz z rozwojem transportu i technologii możemy stać się sobie coraz bliżsi. Wycieczka do innego kraju, nawet tego oddalonego o tysiące kilometrów nie jest już wyzwaniem i marzeniem nie do spełnienia.

Zabawa w mieście znajdującym się za drzwiami jest możliwa dzięki bardzo zaawansowanemu i dokładnemu dostarczaniu obrazu w czasie rzeczywistym poprzez połączenie satelitarne. Wszystko to odbywa się na ekranie LED, dostosowanym do kształtu drzwi. Pomysł kampanii należy do młodego filmowca i twórcy reklam Nathana Besse. Wyniki tej akcji będą wykorzystywane w jej dalszej części, w reklamach kinowych, w autobusach i paryskim metrze.

Po przykładzie idącym z Zachodu, czekamy teraz z niecierpliwością na podobne, innowacyjne i kreatywne kampanie marketingowe w Polsce, dotyczące nie tylko produktów i usług firm, ale także kampanii promujących regiony i miasta, których w ostatnim czasie spotykamy bardzo wiele w przestrzeni miejskiej i mediach. A może za jakiś czas w podobna podróż będziemy mogli wybrać się także z PKP?


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.