Artykuł znajduje się poniżej reklamy

Być może już w styczniu Facebook opowie o działaniach prowadzonych na Instagramie, a w zasadzie o ich efektach w czwartym kwartale tego roku. Zanim jednak do tego dojdzie, spokojnie możemy powiedzieć o tym, jak wydatki na reklamy poszybowały mocno w górę. 

Szef ds. Social Media dla Ameryki Północnej z agencji reklamowej MEC Global, Noah Mallin, przyznał, że wydatki jednego z klientów na Instagramie pomiędzy trzecim a czwartym kwartałem przerosły najśmielsze oczekiwania.

Mówimy o 11,000 % – dodał Noah.

Powód? Bardzo prosty. Instagram udostępnił nie tak dawno temu API, oznaczające nic innego jak możliwość reklamowania się na platformie zarówno dla mniejszych firm jak i tych ogromnych. Zanim jednak do tego doszło, kupowanie reklam na Instagramie wyglądało zupełnie inaczej i przeznaczone było tylko dla dużych reklamodawców skłonnych do inwestycji zwracających się po czasie.

Instagram i  Facebook w stanie wojny?

W związku z rosnącymi kosztami, pojawiło się mnóstwo reakcji, jakoby Instagram i Facebook weszły ze sobą w konflikt interesów. Jak jednak powiedział wspomniany już Noah Mallin, “Nie dostrzegamy kanibalizmu pomiędzy Facebookiem a Instagramem. To, co jest najciekawsze, to fakt, że możemy swobodnie cross-targetować pomiędzy jedną platformą a drugą. Przypuszczam, że już wkrótce obie te platformy urosną wspólnie jeszcze bardziej, nawet jeśli to Instagram będzie popularniejszy.”

Słowa Mallina potwierdzają również opinie ludzi z Facebooka, m.in. Sheryl Sandberg, która powiedziała, że firma jest niezwykle usatysfakcjonowana z popytu na reklamy na Instagramie.Co ciekawe, firma ogłosiła również nowy Program Partnerski, który będzie polegał na współpracą z 40 doświadczonymi firmami w takich dziedzinach jak technologia, content marketing i management, a które będą mogły wesprzeć strategicznie tych, którzy nie do końca wiedzą, jak na Instagramie się reklamować.


Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu