Mimo przejścia w wielu przypadkach na pracę zdalną oraz wcześniejszego lockdownu, branża reklamowa nie odpoczywała. Wręcz przeciwnie. Kolejne marki dołączają do grona robiących wrażenie kampanii tak w TV, jak i w internecie.  

Poniżej prezentujemy 8 ciekawych kampanii powstałych w wyniku lockdownu oraz przejścia na pracę zdalną. Każda z nich jest zupełnie inna i wyróżnia się spośród pozostałych na rynku reklamowym. Zobaczcie, czy znacie je wszystkie. 

T-mobile

Prosta reklama pokazująca jak wyglądało, a dla niektórych wciąż wygląda, życie podczas lockdownu i home office. I tak naprawdę tyle wystarczyło, aby chwycić za serce niejednego odbiorcę i pokazać, że wszyscy powinniśmy być ze sobą razem w tym trudnym momencie. 

Smile At The World 

źródło: theinspiration.com

A jak pomóc ludziom myśleć, że maseczki wcale nie są takie najgorsze, a przy okazji zachęcić do swojego produktu? Doskonały sposób znalazła na to firma ortodontyczna Smile At The World.

Jak głosi bilbord, dzięki maseczce można ukryć fakt założenia aparatu ortodontycznego. Niestety, emocje jakie wywołała reklama były różne. Od pochwał za pomysł, po krytykę związaną z rosnącym wstydem osób już noszących aparat. Tak czy inaczej, koncept jest dość ciekawy i trzeba przyznać – na pewno zwraca uwagę odbiorcy. 

Durex

źródło: facebook.com/durex

A gdy już mówimy o ochronie… to nie możemy przejść obojętnie obok reklamy firmy Durex. Sama firma produkująca prezerwatywy znana jest ze swoich dość odważnych reklam. Natomiast ta przedstawiona na powyższym zdjęciu, w prosty sposób pokazuje jak ważne jest dbanie o zdrowie nasze i innych osób. Na górze znajduje się bowiem napis – chroń siebie i innych. Pod maseczką widnieje zaś napis: kiedy wychodzisz, a pod prezerwatywą: kiedy wchodzisz. Jak zatem widać, przekaz jest prosty, wartościowy, a przy okazji reklamuje produkt. 

Netflix

źródło: instagram.com/top1netflixshow

A to z kolei sposób, w jaki Netflix zachęcił do pozostania w domu lub ograniczenia wychodzenia na zewnątrz. Takie oto krótkie spoilery, miały pomóc w skupieniu się na sobie w otoczeniu swojego laptopa, TV i domu. Jeżeli ktoś nie chciał wiedzieć co wydarzy się w jego ulubionym serialu – a umówmy się, dużo osób tego nie znosi – Netflix prosił o zostanie w domu. I znowu, prosty przekaz, a przy okazji reklama filmów, seriali, jak i samej platformy wideo.

Nike

źródło: instaram.com/nike

Nike to zaś przykład tego, w jaki sposób zachęcić innych do dbania o siebie i najbliższych w duchu sportowym. Post jest co prawda minimalistyczny, ale sam napis zagrzewa do walki.

Burger King

A jak już mówimy o zagrzewaniu do walki, to w równie ciekawy sposób podszedł do tego Burger King. Przedstawił on bowiem w swojej reklamie osoby zostające w domu, jako osoby walczące dla dobra ojczyzny. Z tym, że zamiast munduru mają dresy, a broni… Whoppera. Sama marka wspiera również inne działania społeczne. I chociaż często nie obywa się bez wpadek, w wielu przypadkach to naprawdę ciekawe i wartościowe kampanie. 

VEZINA

źródło: henrivezina.com

Lockdown i home office to pojęcia ostatnio nam bardzo dobrze znane. Ale skoro już mówimy o pracy z domu, na szczególną uwagę zasługuje tu kampania promocyjna marki VEZINA. Przedstawia ona modę dostosowaną do pracy zdalnej. W zasadzie w tym przypadku – nic dodać, nic ująć. Większości bowiem odbiorców kąciki ust unoszą się ku górze. Zwłaszcza, gdy zestawi sobie to zdjęcie ze swoim ubraniem podczas home office. 

Apple

Marka Apple również pokazuje swoje zaangażowanie w pracę zdalną. Zaprezentowany filmik pokazuje szereg wyzwań, z jakimi zmagają się każdego dnia ludzie podczas home office. A przy okazji podpowiada, w jaki sposób efektywniej wykorzystać urządzenia popularnego jabłuszka.

Co ciekawe, to nie jedyna odpowiedź na to, co dzieje się obecnie w czasach pandemii. Apple bowiem wypuściło nawet nowe, uśmiechnięte emotikony w maseczce. Wszystko po to, aby nie kojarzyła się ona jedynie źle i mówiła o dobru ogólnym. 

Każda z tych kampanii jest wyjątkowa i zupełnie inaczej pokazuje tematykę lockdownu, home office, jak i noszenia maseczek. Ale co ciekawe, przekazuje również wartości, nad którymi naprawdę powinniśmy się zastanowić. 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski