Technologia napędza biznes i zmienia zachowania konsumentów. Marki – od największych korporacji po małe jednoosobowe firmy – nieustannie poszukują nowych kanałów dotarcia i zwiększenia sprzedaży.

Wykorzystują media społecznościowe, (live)streaming, eksperymentują ze sztuczną inteligencją. Jednak w nadchodzących latach wszystkie oczy będę skierowane na rozwój rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w marketingu i sprzedaży.

Już 16 maja 2019 r. w Warszawie odbędzie Augmented Advertising & Sales Conference w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej – pierwsze tego typu wydarzenie, poświęcone wyłącznie zagadnieniom związanym z wykorzystaniem najbliższej człowiekowi technologii. Organizatorzy zaprosili kilkunastu ekspertów z rynku VR i AR, którzy będą omawiać obecny stan oraz przyszłość kampanii reklamowych opartych o jedną z tych technologii.

Bez teorii, tylko na konkretnych wdrożeniach

Organizatorzy, czyli Izba Gospodarki Elektronicznej, agencja ContentHouse oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu, położyli szczególny nacisk na praktyczny wymiar konferencji.

Patrycja Sass-Staniszewska
– Mówić o technologiach tylko w sferze teorii, to jak uczenie programowania na wykładach. Dlatego nasza konferencja będzie przede wszystkim pierwszym takim eventem pokazującym praktyczne wdrożenia. Uczestnicy poznają aż 10 case study z polskiego i zagranicznego rynku – mówi Patrycja Saas-Staniszewska, Prezes e-Izby.

Uczestnicy Augmented Advertising & Sales Conference będą mogli zobaczyć jak Selsey.pl wykorzystuje AR do sprzedaży swoich produktów wyposażenia domu. O wdrożeniu opowie Mateusz Kusz, Head of Content Development w Selsey.pl. O sprzedaży i zupełnie nowym spojrzeniu na doświadczenia klientów porozmawiamy również z Thomasem Krotkiewskim, CEO Spook AB, który przedstawi case study w e-commerce Husqvarny. Będzie też okazja poznać pomysł Grupy Me & My Friends, która dla marki Tymbark przeprowadziła kampanię opartą o AR i VR. Opowiedzą o niej Mateusz Dykier, Business Development Manager oraz Piotr Przybyło, Business Development Manager. Swoim bogatym doświadczeniem podzieli się również Paweł Flieger, CEO Setapp, który nie tylko pokaże case study Superexpo, ale także powie gdzie technologie AR i VR nie mają prawa zadziałać. Sebastian Żywiecki, CEO VMS Media opowie natomiast o tym, jak zaprojektować komunikację z klientami, żeby AR był zarówno angażujący dla kupującego, jak i skuteczny z punktu widzenia retailera. Pokaże case study “Where are the Elves” Atrium Promenade, “Spring Crush” Atrium Promenade, “Holostix” CH M1.

Przyszłość technologii i jej wykorzystania

To, gdzie chcemy patrzeć to przyszłość. Dlatego na Augmented Advertising & Sales Conference w Warszawie część prelekcji została poświęcona na analizę obecnego stanu rynku, barier w szybkiej popularyzacji wykorzystania AR w kampaniach marketingowych oraz przyszłości budowania nowego doświadczenia klienta.

Grzegorz Miłkowski
– Pytania, które cisną się na usta wszystkich marketerów, to jaka jest przyszłość rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, jak pokonać bariery oraz w jaki sposób określić jej zwrot z inwestycji? – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse, pomysłodawca i współorganizator wydarzenia. – Po to między innymi organizujemy tę konferencję, aby móc skonfrontować potrzeby, doświadczenia oraz wątpliwości osób zainteresowanych AR i VR – dodaje.

Augmented Advertising & Sales Conference otworzy Krzysztof Tkaczyk, dyrektor kreatywny w New Amsterdam, który stoi za koncepcjami wielu multimedialnych wystaw w polskich i zagranicznych muzeach. Tkaczyk postara się odpowiedzieć na pytania, co łączy zaufanie, sprzedaż i wirtualną rzeczywistość oraz kiedy ta technologia faktycznie zacznie wpływać na sprzedaż. Maciej Swoboda, Client Engagement Manager w Cheil Poland wyjaśni, czym jest Data Driven Retail Marketing i jak zebrane dane przekuwać dziś w marketingowe działania optymalizacji ścieżki zakupowej konsumentów. O przyszłości technologii Hololens 2, które niedawno miały swoją premierę oraz tworzeniu narracji na gogle, opowie Paweł Ruszlewski, UX/UI oraz Product Designer.

Podczas wydarzenia odbędzie się również debata „Czy technologie AR i VR mogą przenieść Twój biznes na wyższy poziom? Porozmawiajmy o możliwościach i ograniczeniach!”, w której udział wezmą na ten moment: Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions w Microsoft oraz Wojciech Zięba, e-Commerce & Omnichannel Director w Decathlon.

Dla kogo jest ta konferencja?

Augmented Advertising & Sales Conference skierowana jest głównie do osób odpowiedzialnych za marketing w branżach e-commerce, retail, fashion & beauty czy automotive. Wiedzę zdobędą również dyrektorzy zarządzający i dyrektorzy kreatywni, project managerowie, specjaliści ds. PR, specjaliści e-commerce oraz sprzedaży, content designerzy.

Pełny program konferencji pod adresem arconference.eu/program. Konferencja odbędzie się 16 maja 2019 roku w centrum konferencyjnym Mysia 3 przy ul. Mysia 3, Warszawa. Szczegółowe informacje oraz bilety dostępne pod adresem arconference.eu.

MarketingLink jest patronem medialnym wydarzenia.

Czytaj więcej:
Jak marki wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość w marketingu?
Raport „Augmented Advertising & Sales”


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu