Pinterest coraz bardziej stawia na e-commerce

fot. Public Domain, CC0

fot. Public Domain, CC0

Platforma Pinterest, to już nie tylko źródło inspiracji, ale także serwis, który coraz bardziej stawia na e-commerce. Pinterest Inc. właśnie nabył dwa startupy, dzięki czemu chce zdobyć rynek zakupów online.

Jeden z nich, The Hunt, odpowiada za usługi zakupów internetowych, z kolei drugi startup, Pext, to aplikacja skupiająca się na wyszukiwaniu obrazów, dzięki czemu pomaga konsumentom w łatwy sposób znaleźć i zakupić odpowiedni produkt. 

The Hunt, to rodzaj sieci społecznej, w której konsumenci mogą sobie nawzajem pomóc w odnalezieniu danego produktu, który kiedyś widzieli w Internecie, a którego nie mogą ponownie znaleźć. Choć tak naprawdę warunki transakcji pomiędzy Pinterestem a startupem nie zostały ujawnione, efekt tej kolaboracji może być całkiem interesujący.

Michael Lopp, naczelny inżynier w Pintereście opisał na swoim blogu magię Pinteresta, która jego zdaniem zainspirowała firmę do stworzenia e-commercowej platformy: „Magia Pinteresta dzieje się, kiedy odkryjesz coś co kochasz, a o czym nie miałeś pojęcia”. Jak dodaje, „Wszystko zasilane jest inżynierią światowej klasy, upewniając się, że odkryty przez użytkownika pin jest tym właściwym, o właściwej porze.”

Najnowsze ruchy ze strony Pinteresta mogą wzbudzać zainteresowanie odbiorców platformy, ale i też ze strony konkurencji. Pinterest to ogromna platforma inspiracyjna, która z powodzeniem przeobrazi się społeczność inspiracyjno- zakupową. Zwłaszcza, jeśli w grę wchodzić będzie „współpraca” z innymi użytkownikami i wzajemna pomoc w odnalezieniu pożądanej sukienki czy poduszek.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.