WordPress stale wzmacnia swoją markę na rynku platform blogowych. Jeśli przyjrzeć się setce największych blogów, okazuje się że niemal połowa z nich prowadzona jest właśnie na WordPressie. Wśród nich są tacy giganci jak Mashable czy TechCrunch.

Największym blogom przyjrzeli się analitycy firmy Pingdom. Oparli się przy tym na liście Top100 sporządzanej przez Technorati.

Wynik badania wskazuje na wielką popularność WordPressa. Aż 49 największych blogów działa na silniku WordPressa, z czego większość (40%) zainstalowała go na własny serwer. Pozostałe 9% korzysta z serwera WordPress.com . Wśród blogów, które oparto na tej platformie warto wymienić doskonale znane fanom nowinek internetowych: Mashable, TechCrunch, The Next Web czy VentureBeat.

14% blogów działa na własnej, niezależnej platformie. Warto tu wymienić m.in. BuzzFeed, Gizmodo czy Business Insider. Tego typu platformy jeszcze lepiej wypadają jeśli spojrzeć tylko na 10 najpopularniejszych blogów, z których aż 4 działają w oparciu o własne rozwiązania.

Na dalszych miejscach znalazły się Movable Type, Drupal i Gawker. Bardzo niewielką popularnością wśród prowadzących największe blogi cieszą się z kolei TumbIr i Blogger.

Porównując tegoroczne zestawienie z analogicznym za rok 2009, zauważalny jest wyraźny wzrost popularności WordPressa i niezależnych platform. Z tego pierwszego korzystały wówczas 32 ze 100 najpopularniejszych blogów, a niezależnych 8. Wyraźny spadek zanotowały z kolei Movable Type i BlogSmith.

Dominacja WordPressa widoczna jest również w raporcie „State of the Blogosphere 2011″ autorstwa Technorati, obejmującym całą blogosferę. Tutaj jednak wyraźnie widać, że wśród mniejszych blogów wyraźnie zyskuje Blogger od Google’a.

Pełna lista 100 największych blogów wraz z platformami, na których są prowadzone dostępna na blogu Pingdom.

Dodajmy dla porządku, że do grona serwisów, które wybrały WordPress na swoją platformę, zalicza się również Social Press.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu