Jeżeli jesteś posiadaczem strony firmowej na Facebooku to na pewno zadajesz sobie pytanie, czy warto inwestować w ten rodzaj promocji. Dlatego postanowiliśmy odpowiedzieć na to pytanie, za pomocą poniższego artykułu. Zobacz jakich błędów unikać, a na co zwrócić szczególną uwagę.

Dobre rady na początek

Przede wszystkim, myśląc o kampanii reklamowej na Facebooku, nie możesz używać przycisku “promuj post”, który znajduje się pod postem. Powód jest bardzo prostu – przycisk ten daje Ci dużo mniej możliwości. Jak zatem utworzyć reklamę? W tym celu, powineneś wejść na swoja stronę i wśród zakładek, które pojawią Ci się na górze kokpitu wybrać tę o nazwie: Centrum reklam. Przejdziesz wtedy do kokpitu, gdzie możesz utworzyć własną reklamę W rezultacie natomiast, powinieneś ustalić swoją grupę docelową, koszty reklamy, płatność itd. Drugą wśród naszych rad brzmi: Niech Twój post odpocznie. Pisząc to, mamy na myśli, że nie możesz od razu, poddać posta promocji. Jeżeli nie wykorzystasz tej wskazówki, treści w nim zawarte dotrą do zdecydowanie mniejszej liczby odbiorców, czyli po prostu Twoje zasięgi zostaną ucięte. Dlaczego? Ponieważ algorytmy Facebooka potraktują Twoich odbiorców, do których i tak w rezultacie mógłby dotrzeć post, jako nowych odbiorców. I jeszcze jedno – nie martw się, jeżeli wraz ze wzrostem liczby Twoich polubień, spada ruch na Twojej stronie. To całkowicie normalne.

Czy to się opłaca?

Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam, ale trochę Ci w tym pomożemy. Po pierwsze, gdy decydujesz się na reklamę, musisz zrobić przegląd postów i informacji na swoim Facebooku. Jeżeli brak na nim interesujących treści, powinieneś najpierw się w takie wyposażyć. Kolejnym elementem, jest zgodność profilu działalności na koncie firmowym z reklamą. Nie wszystko należy reklamować i nie wszystko zostanie przez potencjalnego odbiorcę dobrze odebrane. Innym ważnym pytaniem, które również powinieneś sobie zadać jest Twoja grupa odbiorcza.

źródło: unsplash.com

Pamiętaj, że nigdy nie jest tak, że Twoje treści dostosowane są do wszystkich. Zawsze musimy ustalić sobie wąskie grono do którego chcemy pierwotnie dotrzeć. To własnie ta grupa osób z czasem sprawi, że dotrzemy do coraz większego grona odbiorców. Czy zatem to się opłaca? Zapewne i tak i nie. Tak, bo zawsze jest to jakaś szansa dotarcia do nowego odbiorcy, który może stać się naszym stałym odbiorcą i dzięki któremu możemy zwiększyć konwersję. Natomiast nie, bo Facebook jest takim medium, które lubi dostawać od swoich użytkowników coraz więcej. Prawdopodobnie zatem, jeżeli raz zdecydujesz się na płatną reklamę, uczyni wszystko, abyś ten krok powtarzał częściej. W jaki sposób? Wszystko zależy od wielkości i zasięgów Twojej strony firmowej na tym medium społecznościowym. Dlatego, jeżeli myślisz o płatnej reklamie na Facebooku, najpierw dokładnie przeanalizuj wszystkie “za” i “przeciw”, a następnie wykorzystaj nasze wskazówki.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski