„Przyjazne lustro” – kampania firmy Nutrella

fot. youtube.com

fot. youtube.com

Do działań marketingowych wykorzystać można najbardziej prozaiczny, ale jednocześnie głęboko wrośnięty w naszą „cywilizację” przedmiot. Nadać mu nowego znaczenia. Lustro – przedmiot bez którego nie może obejść się większość ludzi. Przeglądają się w nim szukają potwierdzenia, że dobrze wyglądają. Dzięki kampanii „Friendly Mirror” mogą to nawet usłyszeć.

Firma Nutrella ma w ofercie szeroką gamę produktów (np. pieczywa) i kładzie w niej największy nacisk na zdrowy styl odżywiania. Oferta skierowana jest przede wszystkim do kobiet. Głównym hasłem tej linii produktów jest „Awaken a smile in You” (Budząc w Tobie uśmiech). To wszystko stało się podstawową koncepcji „Friendly Mirror”. Za pomysłem wykorzystania lustra w kampanii nowego produktu (wegetariańskiego chleba sojowego), stoi agencja reklamowa Africa Zero.

Uśmiechnij się

Kampania została przeprowadzona w czerwcu bieżącego roku w stolicy Brazylii. W kilku miejscach miasta umieszczono lustra. Każde było „uzbrojone” w małą kamerę i głośnik. W momencie, gdy ktoś je mijał i chciał się w nim przejrzeć, słyszał kobiecy głos (jego właścicielka znajdowała się niedaleko lustra), który go komplementował. Słowa wypowiadane były taki w sposób, że odbiorca uzyskiwał pewność, że są one skierowane właśnie do niego. Kobiecy głos zwracał uwagę na charakterystyczne cechy osoby, która przeglądała się w lustrze. Ta sytuacja wywołała uśmiech przechodniów lub zdziwienie czy niedowierzanie. W podziękowaniu za to, a także za wzięcie udziału w kampanii, wynajęci przez Nutrellę przedstawiciel, wręczali takim osobom kosze z produktami.

Siła w prostocie?

Sama akcja, tak jak wspomniana linia zdrowych produktów, skierowane były przede wszystkim do kobiet. Wykorzystano tak naprawdę najprostsze technologie w postaci kamery połączonej z tabletem, oraz głośników zamontowanych obok lustra. Nacisk w tej akcji położony jest na koncept „Jedz zdrowo – czuj się i wyglądaj zdrowo”. Pomysł bez wątpienia dobry, natomiast, czy uda się połączyć dzięki tej kampanii piękny wygląd, zdrowe jedzenie i produkty Nutrella trudno w tym momencie wyrokować.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.