Przyszłość VR i AI w działaniach marketingowych według Natalii Hatalskiej

Trendbook2016%20[online].pdf ‎- Microsoft Edge 2016-03-14 11.19.41

Nie boimy się wirtualnej rzeczywistości, ale nie znamy jeszcze pojęcia AI (Artificial Inteligence). Dla marketerów VR nie jest priorytetem działań z obszaru digital marketingu na 2016 rok, ale wspólnie przyznają, że jest to interesujący i ekscytujący temat. To tylko niektóre wnioski z raportu TrendBook 2016. 

Badanie powstało we współpracy Natalii Hatalskiej z Mobile Institute. Zebrali oni opinie wykorzystując responsywne ankiety, emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. W badaniu wzięli udział internauci, internauci aktywni czyli osoby, które poszukują informacji związanych z trendami i rozwojem w obszarze biznesu i technologii. O opinię zapytano również marketerów.

Technologia jest interesująca

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

Ponad połowa internatów, którzy wzięli udział w badaniu zainteresowana jest technologią. 55% ankietowanych udzieliło twierdzącej odpowiedzi. Dla porównania grupa tzw. aktywnych internautów, zainteresowanie nowymi technologiami zadeklarowała w 92%, a grupa marketerów w aż 99%. Tak wysokie wyniki procentowe świadczą o tym, że marketing i technologie są ze sobą ściśle związane.

Wpływ technologii na życie człowieka

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

Na pytanie o pozytywny wpływ technologii na życie, 19,44% respondentów udzieliło odpowiedzi „zdecydowanie tak”. 32% nie było pewnych i zaznaczyło odpowiedz „raczej tak”. Podobna ilość osób zaznaczyła odpowiedź „nie wiem”, a pozostali udzielili odpowiedzi negatywnej. Pomimo obaw jakie towarzyszą technologii, ponad połowa badanych jest zdania, że jej wpływ na ludzkie życie jest pozytywny.

Technologia podzieliła pokolenia

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

Ciekawie prezentują się odpowiedzi na pytanie o pozytywny wpływ technologii na życie człowieka, z podziałem na wiek respondentów. Najlepszy stosunek do technologii i wiarę w to, że może ona zmienić świat na lepsze, mają najmłodsi respondenci (poniżej 18 roku życia), a najwięcej obaw mają osoby starsze. Pokolenie 25-34 latków docenia jej zalety, ale dostrzega i wady.

Z technologią będzie lepiej

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

To pytanie podzieliło respondentów. Co trzeci badany uważa, że technologia poprawi jakość życia ludzi. 33% badanych przyznaje, że zależy to od obszaru, którego zmiany dotyczą. 16% ankietowanych uważa, że technologi pogorszy jakość życia ludzi, a 21% nie potrafiło udzielić odpowiedzi na to pytanie.

VR lub AI, ktoś zna?

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

Zaskakująco wielu respondentów zna pojęcie VR, aż 66% ankietowanych odpowiedziało, że spotkało się już z określeniem VR.   Zatem albo znaczna ilość ankietowanych oglądała film „Matrix”, albo wirtualna rzeczywistość w realnym świecie zadomowiła się na dobre. O ile wirtualna rzeczywistość jest znanym pojęcie, o tyle 70% badanych nie zna pojęcia AI (artificial intelligence).

VR nie jest priorytetem na 2016 rok, ale ekscytuje

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

Jeśli chodzi o priorytety marketerów na 2016 rok w działaniach marketingowych, wirtualna rzeczywistość znajduje się na końcu stawki. Trzy pierwsze miejsca zajęły kolejno social media, mobilne oraz content video. Z drugiej strony, marketerzy na pytanie o aktywności, które budzą w nich największe emocje, wirtualną rzeczywistość umieścili na 2 miejscu.

AI jeszcze zaczeka

fot. TrendBook 2016

fot. TrendBook 2016

70% badanych marketerów odpowiedziało, że nie zamierza wykorzystywać rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji w działaniach na rzecz marki / firmy, którą zarządza.

Badanie pokazało, że internauci są zainteresowani nowych technologiami. Ich stosunek różni się w zależności od wieku, ale nie mniej jednak ankietowani uważają, że technologia ułatwi im życie. Znaczna cześć internautów jest zaznajomiona z pojęciem VR (virtual reality). Co prawda w tym roku możliwe, że jeszcze nie zostanie ona wykorzystana przez marketerów, ale zgodnie uznali oni, że jest to interesujący i ekscytujący temat. Kto wie może już za rok albo dwa temat wirtualnej rzeczywistości wśród marketerów znajdzie się na pierwszym miejscu?

W raporcie znajdziecie również wiele informacji na temat aktualnych technologicznych trendów i tego jak zmieniły się one na przestrzeni kilku lat. Całość wzbogacają interesujące wywiady z ekspertami. Raport możecie pobrać tutaj.

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.