Raport: zakupy przez telefon na tle sprzedaży omni-channel

W jednej ręce koszyk, w drugiej telefon. Konsumenci coraz chętniej na telefonie szukają nowych produktów, sprawdzają ich ceny na różnych portalach, a nawet kupują za pomocą smartfona. Koncern badający opinie – GfK we współpracy z Facebookiem przeprowadził badanie, które sprawdziło jak zakupy mobilne wypadają na tle sprzedaży omni-channel.
W badaniu wzięło udział 2,5 tysiąca osób. Dotyczyło ono zakupów robionych przez smartfona, na tablecie, na komputerze oraz w sklepie stacjonarnym i obejmowało kilka dziedzin – odzież, kosmetyki, elektroniką oraz rzeczy do domu.
Kupcy przyznali, że obecnie Internet odgrywa kluczową rolę w poszukiwaniu nowych produktów oraz podczas porównywania ofert różnych marek. Dla więcej niż połowy badanych (55%) robienie zakupów na urządzeniu przenośnym jest doskonałym rozwiązaniem ponieważ mogą je zrobić zawsze i wszędzie. Co więcej, liczba ta w 2016 roku, ma wzrosnąć o 5 punktów procentowych. Aż 60% badanych deklaruje, że w nowym roku zacznie robić zakupy przez telefon. Natomiast 64% ankietowanych oświadczyło, że będzie używać smartfona do poszukiwania nowych produktów.
Koncern GfK odwrócił sytuację i zapytał badanych co sprawia, że wolą oni robić zakupy na telefonie czy tablecie oraz jakie czynniki decydują o tym, że po produkt wybierają się do sklepu stacjonarnego.
W odpowiedzi na pytanie co sprawia, że ludzie chętniej robią zakupy w sklepie niż na telefonie wciąż prawie połowa osób odpowiedziała, że woli zobaczyć produkt przed jego zakupem i go dotknąć/sprawdzić/zmierzyć. Co ciekawe, aż 46% ankietowanych okazało się osobami nielubiącymi czekać na produkt zakupiony przez telefon. 41% osób zgadza się ze zdaniem, że koszty przesyłki są zbyt wysokie, a dla jednej czwartej ankietowanych wyprawa do sklepu jest po prostu rozrywką i sposobem na odstresowanie się.
Jak wynikło z badań, 58% ankietowanych woli robić zakupy przez telefon korzystając ze strony internetowej sklepu. Natomiast 42% badanych preferuje kupować przez jego aplikację mobilną.
Smartfon jest nieodłącznym elementem “zakupowej podróży”. Z jednej strony konsumenci używają telefonów głównie do wyszukiwania nowych produktów oraz porównywania ofert różnych firm, z drugiej strony coraz częściej smartfon służy jako kolejny kanał zakupowy. Blisko trzy czwarte osób, które robią zakupy przez telefon uważaja, że zarówno strony internetowe / aplikacje, jak i sposoby płatności i dostawy powinny zostać ulepszone. Przedsiębiorca powinien zniwelować bariery, które oddalają konsumenta od zakupów przez telefon.
Jak napisali autorzy raportu: “To co osoby z pokolenia milenialsów robią dzisiaj, wszyscy będą robić w niedalekiej przyszłości” i przewidują, że za 5 bądź lub 10 lat zakupy przez telefon będą czymś powszechnym.
Pełny raport znajdziecie tutaj.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend