Czy odbiorca komunikatu reklamowego może mieć wpływ na jego zawartość? Oczywiście! Wystarczy, że postawimy na reklamy interaktywne.

Odbiorcy są zmęczeni biernym oglądaniem reklam, które zalewają ich z każdej strony. Dlatego wykorzystanie interakcji może być doskonałym sposobem, by się wyróżnić i przyciągnąć uwagę klientów. Tym bardziej, że tego typu forma komunikacji marketingowej proponuje im coś więcej niż suche informacje o produktach i usługach. Poza tym „zmuszenie” odbiorców do podjęcia działania sprawia, że komunikat zostaje lepiej zapamiętany. To dlatego reklama interaktywna jest coraz chętniej wykorzystywanym rozwiązaniem.

Oczywiście nie da się ukryć, że jej zastosowanie w praktyce wymaga nie tylko kreatywności, ale też znajomości mechanizmów oddziaływania na odbiorców. Niemniej jednak korzyści płynące z zastosowania reklamy interaktywnej to wizerunkowa przewaga nad konkurencją, zaangażowanie odbiorców, personalizacja komunikatu reklamowego, a także możliwość wykorzystania wielu formatów, jakich jak wideo, zdjęcia, aplikacje mobilne, infografiki i wiele innych.

Wideo z elementami interaktywnymi

W interaktywnych filmach mogą się znaleźć pop-up’y z informacjami o oglądanych produktach, które przy kolejnych kliknięciach umożliwią dokonanie zakupu. Przykładem jest wideo KAZAR X SWAROVSKI

KAZAR & SWAROVSKI reklama interaktywna
reklama interaktywna KAZAR X SWAROVSKI / źródło: cdn.tagmax.pl

Inną opcją jest zastosowanie kilku wariantów reklamy w zależności od wyboru użytkownika, czyli tzw. drzewa decyzyjnego. Taką opcję wybrała między innymi Honda, która umożliwiła odbiorcom reklamy wybór ulubionego stylu jazdy, co wpłynęło na dalszą część przedstawionej historii.

Filmy sferyczne

Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie filmów 360°, zapewniających odbiorcom zupełnie nowe wrażenia. Przykładowo ŠKODA pozwoliła w ten sposób odczuć komfort jazdy w przestronnym i praktycznym modelu ŠKODA Rapid Spaceback.

film 360° ŠKODA Rapid Spaceback
film 360° ŠKODA Rapid Spaceback / źródło: ai360.pl

Na takie rozwiązanie postawiło też LEGO, które w ten sposób przyciąga dzieci do świata LEGO® Friends. Bez wątpienia intuicyjna obsługa filmów 360° sprzyja prowadzeniu kampanii wśród najmłodszych odbiorców.

Połączenie reklamy online z outdoorową

Doskonałym sposobem na reklamę interaktywną jest łączenie świata wirtualnego z realnym. Pomocna jest w tym rozszerzona rzeczywistość. Jak to może wyglądać? Wystarczy spojrzeć na Burger King, który pomysłowo wykorzystał AR, umożliwiając odbiorcom „spalenie” reklamy konkurencji!

Na udaną kampanię wykorzystującą interakcję z odbiorcami nie ma jednego przepisu. Można zatem podejść do tego tematu bardzo kreatywnie, przekraczając wszelkie ograniczenia, jak choćby w kampanii RMF MAXXX sprzed 11 lat, która mocno zaskoczyła widzów.

Zaangażowanie odbiorców poprzez reklamę interaktywną można także uzyskać bazując na ekranach dotykowych, na wirtualnych lustrach, na kioskach multimedialnych. Nie ma przeszkód, by wykorzystać systemy reklamy oparte na analizie obrazu wideo lub na detekcji podczerwieni, jak ma to miejsce np. w podłogach interaktywnych.

Liczne, bardzo udane kampanie pokazały, że reklama interaktywna tak samo dobrze sprawdza się w internecie, jak i na wiatach przystankowych, w metrze, na lotniskach. Z pomocą kodów QR można je wykorzystać nawet w prasie, która z założenia nie pozwala na interakcje!

 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu