Każdy kto usłyszy to określenie, intuicyjnie domyśla się o co chodzi. Jednak, bardzo niewiele osób, nawet tych działających w branży marketingowej, zna konkretne narzędzia i sposoby działania remarketingu.

Najkrócej rzecz ujmując, remarketing to działania polegająca na ponownym zaangażowaniu użytkownika i nakłonieniu go do podjęcia pożądanych przez nas działań. Dotyczy to szczególnie branż sprzedażowych i usługowych. Remarketing oparty jest na dobrze już znanej komunikacji spersonalizowanej. Na bieżąco można monitorować aktywność użytkowników danej strony, czas pozostawania na niej czy choćby miejsce opuszczenia serwsu przez kazdego z użytkowników. Badania marketingu internetowego pokazują,że tylko 2% odwiedzających strony internetowe dokonuje zakupów lub korzysta z oferty firmy prowadzącej swoją stronę. I tu właśnie pojawia się ogromna przestrzeń do zagospodarowania i dotarcia ze swoja oferta do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.

Jak to działa?

Systemy remarketingowe zapisują każdego użytkownika, który odwiedził naszą stronę ( główną rolę ogrywają tu tzw. cookies), a po opuszczeniu jej, reklama naszej witryny pojawia się na wszystkich stronach, które odwiedza nasz potencjalny klient. Ta metoda wielokrotnie zwiększa prawdopodobieństwo, że nasz użytkownik powróci na naszą witrynę i zainteresuję się naszą ofertą.

Skuteczność remarketingu opiera się na:

  • precyzyjnym kierowaniu przekazu, który trafia tylko do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili twoją witrynę
  • dopasowany przekaz kierowany do osób zainteresowanych produktami i usługami, które oferuje twoja firma
  • ogromny zasięg generowany przez wyszukiwarkę Google, na której opiera się większość rozwiązań remarketingowych.

Efekty kampanii remarketingowych

W marketingu, jak nigdzie indziej ważne są efekty podjętych przez nas działań. Efekty remarketingu można podzielić na: miękkie i mierzalne.

Efekty miękkie to:

  • wrażenie posiadania dużego budżetu reklamowego
  • wzrost wiarygodności naszej firmy
  • wzrost świadomości marki wśród potencjalnych klientów

Efekty mierzalne:

  • wzrost ROI
  • wzrost CTR reklam
  • wzrost sprzedaży i poziomu konwersji

Wszystkie te efekty zapewniają naszemu przedsięwzięciu rozpoznawalność, maksymalne wykorzystanie nakładów finansowych poniesionych przez nas na reklamę oraz budowanie spójnego przekazu wizerunkowego.

Najpopularniejsze narzędzia remarketingu

new-google-adwords-logo
AdWords (RSLA) – użytkownicy kampanii reklamowych prowadzonych w AdWords, mają możliwość nowego skonfigurowania swojej kampanii poprzez dołączenie listy remarketingowej do grupy reklam. Dodatkowymi pomysłami może być określenie słów kluczowych pokrywających się z produktami i usługami oferowanymi przez twoją firmę, ustawienie wysokich stawek dla konwertujących użytkowników, zachęcanie do “finalizacji porzuconego koszyka” czy wreszcie tworzenie promocji dla powracających klientów. A najlepszy efekt przyniesie eksperymentowanie i łączenie różnych rozwiązań. Na bieżąco możemy obserwować wyniki naszych prób i dostosować najlepszy wariant do polityki naszej firmy.

facebook

Facebook Ads – podstawą remarketingu na Fb jest Facebook Conversion Pixel. Umożliwia on dostosowywanie reklam do poprzednio przejrzanych przez portali i szukanych produktów i usług. W facebookowym remarketigu możemy wyróżnić dwa rodzaje: remarketing dynamiczny i statyczny. Ten pierwszy polega na przekierowania użytkownika do ostatnio oglądanego produktu. Ten drugi odeśle potencjalnego klienta na portal i wskaże np. promocje w danej sekcji sprzedaży. Aby zastosować remarketing dynamiczny należy podpiąć konto reklamowe i zaimplementować ich kod w sekcji do fanpage’a. Niestety możliwości targetowania i formatu są mocno okrojone.
Remarketing statyczny, wydający się o wiele gorszą opcją, daje więcej możliwości od swojego dynamicznego brata. Choć ma mniejszą efektywność, jego największą zaletą jest to, że nie musimy opierać mechanizmu na serwisach zewnętrznych. Możliwy jest także wybór każdego formatu używanego przez Facebooka, co pozwala na dostosowanie reklam do Aktualności użytkowników i korzystania z targetowania Facebooka, co w dużym stopniu poszerza możliwości promocyjne naszego przekazu. Następnie możemy wybrać konkretne opcje i rozwiązania dotyczące naszych potencjalnych klientów np. specjalny rabat dla powracającego klienta czy przypomnienie ostatnio porzuconego koszyka.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu