Telewizja mobilna ma sporo sympatyków, co pokazały wyniki badania sondażowego M²: mobilność i multiscreening. Najwięcej pośród młodych ludzi, spośród których co drugi chętnie korzystałby z telewizji w smartfonie lub tablecie. Dodatkowo większość z nas jest już przyzwyczajona do wykonywania więcej niż jednej czynności w trakcie oglądania telewizji.

Raport M²: mobilność i multiscreening przygotowany został przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych dla UPC Polska. Jak czytamy w raporcie Polacy coraz chętniej sięgają po mobilne urządzenia i coraz częściej chcieliby je wykorzystywać do wykonywania czynności dotąd zarezerwowanych dla innych urządzeń. Przykładowo do oglądania telewizji aż 62% Polaków chętnie wybrałaby laptopa, a wśród młodych ludzi co druga osoba wybrałaby tablet lub smartfon. Nie wyobrażamy sobie już życia bez internetu, dlatego tak bardzo cenimy dostęp do sieci. Programy z dostępem do Internetu chce oglądać na telewizorze aż 42% Polaków.

Wróćmy jednak do mobilnej telewizji, która postrzegana jest bardziej entuzjastycznie przez kobiety. Te doceniają przede wszystkim jej wygodę (67%) i oszczędność czasu (40% wskazań). Jak czytamy w badaniu użytkownicy najchętniej korzystaliby z mobilnej telewizji poza domem – na łonie natury (41%) i w transporcie publicznym (49%), co trzeci badany wymienił: kuchnię, sypialnię, samochód.

Miejsca i sytuacje, w jakich chciałbyś korzystać z telewizji mobilnej / fot. Raport "M2: mobilność i multiscreening"
Miejsca i sytuacje, w jakich chciałbyś korzystać z telewizji mobilnej / fot. Raport “M2: mobilność i multiscreening”

Multiscreening jest już powszechny w młodym pokoleniu

Dwóm trzecim Polaków, młodszym i starszym zdarzyło się w trakcie oglądania telewizji rozmawiać przez telefon lub korzystać ze smartfona czy odebrać wiadomości tekstowe bądź obrazkowe. W powszechnym użyciu jest też laptop, z którego w czasie oglądania telewizji skorzystało przynajmniej raz 67% badanych.

W czasie oglądania programów w telewizji chętnie komentujemy w portalach społecznościowych (tutaj przodują najmłodsi) oraz dzielimy się opiniami ze znajomymi.

Przyszłość czy teraźniejszość? Widzowie coraz chętniej chcieliby mieć dostęp do recenzowania i komentowania treści a także wyboru godziny emisji czy przeglądania treści pod względem wybranego gatunku lub autora/aktora. Te wszystkie wymagania zaspokaja model telewizji mobilnej. Możliwe zatem, że mobilne technologie są bliżej niż nam się wydaje.

fot. mat. prasowe UPC
fot. mat. prasowe UPC

Pełny raport dostępny pod tym adresem.

Czytaj więcej o technologiach mobilnych:
www.mobileclick.pl


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu