Rozwój płatności online w Polsce
Płatności online stają się naturalnym wyborem przy zakupach internetowych, które już na stałe wpisały się w codzienne zakupy dzisiejszych konsumentów.

Płatności online stają się naturalnym wyborem przy zakupach internetowych, które już na stałe wpisały się w codzienne zakupy dzisiejszych konsumentów.
Płatności online stają się naturalnym wyborem przy zakupach internetowych, które już na stałe wpisały się w codzienne zakupy dzisiejszych konsumentów.
Postępująca smartfonizacja ma ogromny wpływ na rozwój płatności online, w tym płatności mobilnych. Już 63% internautów skorzystało z serwisów online pozwalających na finalizację transakcji (źródło: Raport „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”. Badanie przeprowadzone w marcu 2014 roku na grupie 1500 internautów). Dedykowane serwisy płatności typu PayPal, przelew bankowy, płatności NFC to najbardziej popularne sposoby dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwój technologiczny, którego jesteśmy świadkami sprawił, że rynek e-commerce przeistoczył się w m-commerce, oferując znacznie szerszy zakres usług – mówi Matt Komorowski szef sprzedaży PayPal na Europę Środkową i Centralną.
Jak podają autorzy raportu „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” najpopularniejszym sposobem dokonywania płatności za internetowe zakupy są serwisy płatności. Z tego sposobu regulowania zobowiązań korzysta blisko 40% internautów. Wyniki te potwierdza Michał Rokosz, dyrektor generalny foodpanda w Europie Środkowej i Wschodniej – Blisko połowa zamówień jest finalizowana za pośrednictwem serwisów płatności online. Rosnące potrzeby klientów powodują, że na rynku pojawiają się zupełnie nowe rozwiązania, które ułatwiają konsumentom dokonywanie płatności. Z przelewów bankowych korzysta co trzeci zapytany internauta, a z płatności przy odbiorze – co piąty.
Wg danych serwisu foodpanda, pozwalającego zamówić jedzenie online, już 1/3 Polaków przy zamawianiu jedzenia do domu czy pracy korzysta ze smartfona czy tabletu. Tym, czym kierują się klienci foodpanda przy zamawianiu posiłków za pomocą serwisu, są przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu.
Użytkownicy foodpanda.pl mogą uregulować rachunek korzystając z czterech sposobów płatności: kartą online, za pomocą dedykowanych serwisów płatności – PayPal i PayU, a także tradycyjnie – gotówką przy odbiorze.
Udział płatności online na czerwiec 2014 wynosił aż 46%. Na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy jest to wzrost o prawie 8 punktów procentowych. Wraz ze wzrostem płatności online, rośnie liczba zamówień składanych przez aplikację mobilną. W grudniu ubiegłego roku wynosiły one niespełna 9%, natomiast w czerwcu br. stanowiły już ponad 15% wszystkich zamówień w serwisie.
To, co skłania konsumentów do zakupów przy pomocy smartfona to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu i możliwość zakupu z prawie każdego miejsca na świecie. M-commerce pozwala na realizowanie potrzeb tu i teraz – mówi Matt Komorowski – Dziś jesteśmy w stanie zrobić zakupy nawet jadąc w metrze, dokonując płatności w czasie rzeczywistym. Jednak to, co jest największym osiągnieciem rozwoju technologicznego, to fakt, że zaciera się granica między tym co online a offline. Przykładem może być foodpanda, która jako jedna z pierwszych wprowadziła mobilne płatności przy użyciu PayPal – kończy szef sprzedaży PayPal na Europę Środkową i Centralną.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend