Ruch z social media na strony www: jakość już znamy, jak jest z ilością?

fot. Agencja fotograficzna Fotochannels

fot. Agencja fotograficzna Fotochannels

Facebook, długo nic, Pinterest, długo nic i… reszta. Tak wygląda lista serwisów społecznościowych, które generują najwięcej wizyt na stronach www.

Niedawno przytaczaliśmy na łamach SOCIALPRESS wyniki badań firmy Shareaholic, z których wynikało, że najlepszy jakościowo ruch na stronach www (mierzony ilością czasu spędzanego przez internautów na odwiedzanych witrynach) spośród wszystkich mediów społecznościowych generują YouTube oraz LinkedIn. Tym razem czas na prezentację danych czysto ilościowych. Które social media generują największy ruch w internecie?

Facebook powiększa przewagę

Ciężko mówić tutaj o zaskoczeniu – z danych Shareaholic jasno wynika, że bezkonkurencyjny na tym polu pozostaje Facebook, do którego należy 21% „rynku”. Na koniec lutego odsetek był niższy i wynosił 16%. W ciągu dwóch miesięcy, jakie upłynęły od poprzedniego badania, na 2. miejscu umocnił się Pinterest, który wygenerował ponad 7% łącznej liczby odwiedzin na stronach www pochodzących z mediów społecznościowych. Podium zamyka Twitter, z bardzo niewielkim, bo 1-procentowym udziałem w rynku.

fot. Shareaholic

Jak podkreślają autorzy badania, sukces Facebooka jest tym większy, że przecież jest on stale, a szczególnie w ostatnich miesiącach, poddawany ostrej krytyce z uwagi na konsekwentne ograniczanie zasięgu. Wyniki badań pokazują jednak, że marki wciąż mogą mocno skorzystać na obecności w serwisie, kierując użytkowników na swoje witryny. Facebookowicze w dalszym ciągu uwielbiają klikać w linki udostępniane przez innych użytkowników oraz przez brandy.

Najwięcej nie znaczy najlepiej

Co ciekawe, jedynymi portalami, które odnotowały spadek udziału w rynku były te, które jednocześnie według wspomnianego wyżej badania Shareaholic generują obecnie najlepszy jakościowo ruch – YouTube i LinkedIn. Największy wzrost odnotowały natomiast Google+ i Pinterest. Jak widać, ilość nie zawsze idzie w parze z jakością i odwrotnie.

Badanie trwało cztery miesiące i objęło ponad 300 tysięcy stron internetowych, odwiedzanych przez przeszło 400 milionów internautów. Dodajmy, że autorzy badania wzięli pod uwagę wszystkie narzędzia generujące ruch z social media, włączając w to reklamy.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.