Dane, jakie wynikają z raportu Criteo, mówią same za siebie. Aż połowa transakcji na światowym rynku e-commerce dokonywana jest za pomocą urządzeń mobilnych, podczas gdy aplikacje mobilne mają aż 60% udziału w sprzedaży na rynku m-commerce.

Criteo zanalizował niemalże 1,5 miliarda transakcji online, z których wynika, że ponad połowa transakcji na świecie wykonywana jest za pomocą więcej niż jednego urządzenia.

Aplikacje rządzą

Według tych samych badan, okazało się, że firmy, które już jakiś czas temu zdecydowały się na aplikacje jako główny kanał sprzedaży, obecnie odnotowują zwrot z tejże inwestycji. Z kolei sklepy online, które również zdecydowały się takie rozwiązanie, mają zapewnione ok. 60% przychodów pochodzących właśnie z aplikacji.

Dzieje się tak, ponieważ aplikacje na urządzeniach mobilnych są o wiele łatwiejsze w użyciu, ale też wygodniejsze. Właśnie dlatego użytkownicy wolą dodawać produkty do koszyków za pomocą aplikacji, a nie strony internetowej. Co ciekawe, w tej kwestii aplikacje mobilne generują aż o 3,7 razy wyższy wskaźnik konwersji niż przeglądarki internetowe i aż o 2 razy wyższy niż w przypadku desktopów.

Smartfony górą

Skoro akcje aplikacji idą w górę, nie powinien dziwić więc fakt, że podobnie sytuacja ma się do smartfonów. 56% mobilnych transakcji i 64% zakupów – tak wyglądają dane dotyczące rynku smartfonów, które wciąż rosną i rosnąć będą. Urządzenia te wyprzedziły już tablety pod względem liczby konwersji, a wynik na poziomie 62% wszystkich transakcji mobilnych, mówi sam za siebie.

Najwięcej transakcji odnotowuje się obecnie w Japonii, Korei Południowej oraz Wielkiej Brytanii, która przoduje całej Europie. Dziś rynek m-commerce i jego popularność wciąż wzrasta, co oznacza dla marek przygotowanie konkretnych działań marketingowych, które będą dostosowane do konsumentów, co w efekcie przyczyni się jak najlepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu