Gier i nowych graczy wciąż przybywa, dlatego nic dziwnego, że sprzedaż, jak i sam rynek gamingowy są na fali wzrostu. 

Fenomen rynku gier

Najnowszy raport “The game industry of Poland — Report 2020” pokazuje nam, jak prezentuje się rynek graczy internetowych w Polsce. Powstał on przy udziale Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jak możemy się z niego dowiedzieć, aż 16 milionów użytkowników w Polsce gra w gry. Sytuacja wygląda jeszcze ciekawiej, gdy pod uwagę weźmiemy rozróżnienie na poszczególne płcie. Aż 47% graczy w naszym kraju to kobiety.

źródło: parp.gov.pl

Sama wartość rynku natomiast wynosi ponad 2,3 miliarda złotych. Natomiast wartość rynku e-sportowego w Polsce wynosi 42 miliony złotych. 

Pierwsza 20-tka na świecie

Na naszym rynku, rocznie pojawia się około 480 nowych tytułów gier komputerowych. I chociaż pod tym względem jesteśmy w pierwszej 20-tce na świecie, nie zmienia to jednego, bardzo smutnego faktu. Aż 97% wydatków na gry komputerowe pochodzi bowiem z zagranicy.

Warto również podkreślić urządzenia jakie wykorzystują gracze. Najmniej z nich korzysta bowiem z komputera PC, bo aż 729 milionów osób, na konsolę stawia 1,3 miliarda, a na wersję mobilną aż 2,3  miliarda użytkowników. 

Raport ten może okazać się pomocny nie tylko dla przedstawicieli rynku gamingowego w Polsce, ale również marketingu. Bowiem inwestycja w ten rynek naprawdę może odnieść duży sukces, czego dowodem jest właśnie ten raport. 

Zapoznaj się z całym raportem: “The game industry of Poland — Report 2020”.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski