Smartfony kontra email – jak dostosować newsletter do aplikacji mobilnych

fot. © igor -

fot. © igor - bank zdjęć Fotolia.com

Według statystyk już 15% emaili marketingowych w Polsce otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba ta z roku na rok jest coraz większa. Zmieniające się nawyki społeczeństwa już wymusiły spore zmiany w świecie online np. całkowite przeprojektowanie formatów reklamowych.

Branża e-commerce musi dostosować do nowych warunków nie tylko proces zakupów, ale także komunikację z klientem. Wiedzę, jak to zrobić, można uzyskać z raportu opracowanego przez firmę FreshMail.

Nowe standardy w kodowaniu newsletterów

Newslettery muszą perfekcyjnie otwierać się na urządzeniach mobilnych i o tym między innymi piszą autorzy w najnowszym raporcie o kodowaniu mailingów przy użyciu technologii CSS w aplikacjach pocztowych. Choć raport nie skupia się wyłącznie na tej kwestii, wiele wskazuje na to, że urządzenia mobilne spowodowały małą rewolucję w kodowaniu mailingów i obecnie standardem są newslettery responsywne, które automatycznie dostosowują się do rozdzielczości ekranu – niezależnie czy jest to ekran notebooka czy komórki.

O czym jeszcze w raporcie

Wydawać by się mogło, że dobrze opracowany newsletter wyświetli się tak samo we wszystkich programach pocztowych. Nic bardziej mylnego! Raport FreshMaila pokazuje, że każdy program i aplikacja pocztowa obsługuje inaczej właściwości CSS. Najwięcej błędów przy wyświetlaniu wiadomości mogą powodować pliki video oraz gify. Z drugiej strony są one często najbardziej atrakcyjnym elementem mailingu. Raport CSS szczegółowo przedstawia jak poszczególne elementy są wyświetlane przy otwarciu newslettera w różnych aplikacjach pocztowych i przekazuje wiele praktycznych porad jak uniknąć błędów przy kodowaniu.

Raport został przygotowany nie tylko dla koderów, ale dla całej branży e-commerce.Patronat nad publikacją sprawuje redakcja MarketingLink.

Raport pobrać można ze strony freshmail.pl/css.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.