Dzień 1 (13 grudnia 2010 r.)

09:15–09:30
Powitanie. Otwarcie pierwszego dnia konferencji
Agnieszka Świtkowska, wydawca, Internet Standard
Dariusz Sokołowski, online business development director, Internet Standard

Blok: Raport Internet Standard SocialMedia 2010
09:30–09:45
Social Media 2010
– Kto używa serwisów społecznościowych w Polsce?
– Wyniki finansowe serwisów i wyceny serwisów
– Zestawienie oglądalności najważniejszych witryn
– Strategie obecności marek w social mediach

Michał Grzechowiak, dziennikarz, Internet Standard

09:45–10:00
Interaktywność precyzyjnie zmierzona, czyli obraz najpopularniejszych polskich FanPages na Facebooku
Wynik badań uwzględniających aktywności prowadzonych profil i fanów w okresie ostatnich 3 miesięcy, wykonanych z wykorzystaniem narzędzia FanPage Trender
– badanie uwzględnia najpopularniejsze profile z kategorii tematycznych: FMCG; Telekomunikacja; Odzież i akcesoria; Media; Sklepy internetowe; Sport i sportowcy; NGOs i charytatywne
– studia przypadków: wpływ konkursów, wydarzeń offline i kryzysów PRowych

dr Jan Zając, Uniwersytet Warszawski, współwłaściciel SmartNet Research&Solutions

10:00–10:15
Badanie użytkowników serwisów społecznościowych w Polsce – ich opinii na temat obecności firm/marek w serwisach społecznościowych i wpływie podejmowanych tam aktywności na zachowania konsumenckie:
– profil użytkowników serwisów społecznościowych – kim są, dlaczego korzystają z serwisów społecznościowych, z jakich serwisów korzystają
– stosunek i opinie użytkowników serwisów społecznościowych wobec firm/marek obecnych na serwisach społecznościowych:
– znajomości i korzystanie z profili firm/marek
– ocena i czynniki wpływające na bycie “fanem” firm/marek
– wpływ znajomości i korzystania z profili firm/marek na zachowania konsumenckie użytkowników serwisów społecznościowych

Paulina Adamska, specjalista ds. badań e-marketingowych, Gemius

Blok: Marka, reklama, marketing w Social Media
10:15–10:45
Czy wszystkie treści marki to branded content?
– jak budować skuteczną strategię komunikacji w oparciu o branded content?
– gdzie szukać autorów angażującego contentu?
– content czy kampania – czym zbudować zasięg a czym zaangażowanie
– scenariusze aktywności marki w horyzontalnej perspektywie social media
– różnice w branded contencie vs typy marek
– w jaki sposób mierzyć efektywność dobrze uszytej strategii contentowej?

Kamil Dmowski, dyrektor digital interactive marketing w agencji Heureka
Michał WolniakMichał Wolniak, dyrektor kreatywny, prezes, Heureka

10:45–11:15
Kawa/networking
11:15–11:45
“I’m so Social! – nowy wymiar reklamy w serwisach społecznościowych
– Display vs Engagement – nowe możliwości formatów reklamowych w “Social Media”.
– analiza interakcji – system zbierania danych o użytkownikach.
– dedykowane narzędzia do przeprowadzania zintegrowanych kampanii w Społecznościach.
– komunikacja, marketing, sprzedaż – różne cele, wspólny format.
– jak schwytać użytkownika w “sieć”? Wykorzystanie informacji o użytkowniku do promocji marki.
– targetowanie, relacja, dopasowanie – klucz do sukcesu?

Anna Białkowska, project manager, SoSocial.pl

11:45–12:15
Wspomnień czar, facebook w PL 2010 r.
– marki na Facebooku
– case study kampanii w 2010 r.
– aplikacje, konkursy

Paweł Karaś, head of Facebook sales, ARBOinteractive Polska
Michał Łukasiewicz, key account manager, Facebook NOW

12:15–12:45
NK case studies – przykłady wykorzystania potencjału NK w niestandardowych kampaniach reklamowych w 2010 r.
– możliwości wykorzystania mechanizmów społecznościowych portalu
– angażowanie Użytkowników
– efektywność działań promocyjnych

Robert Radzyniak, key client consultant, NK
Rafał Porydzaj, key client consultant, NK

12:45–13:35
Obiad/Networking
13:35–14:05
Facebook & Twitter – dopalacze dla wydawców
– strategie wydawców wobec mediów społecznościowych – trendy
– sieci społecznościowe, jako źródło aktywnych użytkowników dla wydawców elektronicznych
– negatywne aspekty “dopalaczy”

Maciej Moon Maciejowski, dyrektor działu rozwoju produktu, Grupa Onet

Blok: Regulaminy aplikacje, narzędzia
14:05–14:25
Co wolno a czego nie wolno na Facebooku -strony, promocje, aplikacje, reklamy
– najpopularniejsze przykłady łamania regulaminu Facebooka
– najbardziej spektakularne bany na Facebooku
– zmiany regulacji Facebooka odnośnie konieczności potwierdzenia promocji (dotychczas konieczna była pisemna zgoda, teraz już nie jest)

Justyna Dzieduszycka-Jędrach, właścicielka agencji 121PR

14:25–14:55
Nic o nas bez nas czyli social media pod kontrolą
– na czym polegają różnice pomiędzy mediami tradycyjnymi a społecznymi
– jak wygląda wywieranie wpływu za pomocą social media na podstawie wyników badań
– czy użytkownicy social media tworzą treści i czerpią opinie na temat produktów i usług z tych samych serwisów social media – czy też wręcz przeciwnie?
– czy warto monitorować social media, nawet jeśli nie jest się ich aktywnym użytkownikiem?
– jakie narzędzia ułatwiają kontrolowanie tak rozproszonych treści? Przykłady zastosowań.
– przyszłe trendy w rozwoju monitoringu social media.

Artur Banach, prezes NetSprint

14:55–15:25
Aplikacje i gry w social media
– o czym tak naprawdę mowa, czyli czym są aplikacje w społecznościach
– przegląd możliwości aplikacji
– zastosowania w jak i obok serwisów społecznościowych
– w czym tkwi potencjalny sukces, a czego nie robić
– przykłady wykorzystania aplikacji w serwisie Facebook.

Jacek Jankowski, główny gracz, nobagames.com

15:25–15:45
Kawa/networking
Blok : Budowa, rozwój monetyzacja społeczności
15:45–16:05
Gwiazdy modowej blogosfery – piąta władza?
– fenomen blogów modowych w Polsce i na świecie
– najbardziej wpływowi blogerzy na wybranych przykładach. Blogerki –
nowe celebrytki?
– blogi jako narzędzie do komunikacji marek
– sposoby monetyzacji blogów modowych

Gosia Boy, redaktor naczelna Kimono.pl, Grupa o2

16:05–16:25
Serwisy geolokalizacyjne – 10 praktycznych przemyśleń na podstawie 6 miesięcy Lokter.pl na polskim rynku.
– zagraniczne serwisy vs polskie
– czy Facebook Places pozamiata konkurencje?
– doświadczenia wynikające z kilku miesięcy działania Lokter.pl
– perspektywy rozwiązań geolokalizacyjnych

Łukasz Łuczak, prezes, Weblify

16:25–16:45
Cała Polska Futbolowa – czyli jak dotrzeć do społeczności lokalnych poprzez wspólną pasję
– czym jest i zasada działania Futbolowo.pl ?
– jak powstaje i charakterystyka społeczności lokalnej
– czym inne serwisy społeczności są zagrożeniem dla Futbolowo.pl

Grzegorz Czechowicz, CEO, Futbolowo.pl

17:10–17:20
Zakończenie
20:30–01:00
SocialParty :
Jazz Bistro, ul. Jasna 24

Dzień 2 (14 grudnia 2010 r.)

09:45–10:00
Powitanie. Otwarcie drugiego dnia konferencji
Agnieszka Świtkowska, wydawca, Internet Standard
Dariusz Sokołowski, online business development director, Internet Standard

Blok: Trendy w Social Media
10:00–10:20
Media społecznościowe na świecie. Wyniki badania wykonanego przez sieć domów mediowych Aegisw kilkunastu krajach świata
– infrastruktura: sposoby łączenia się z siecią internetową oraz korzystania z mediów społecznościowych
– korzystanie z mediów społecznościowych: ranking serwisów międzynarodowych oraz lokalnych.
– sposoby korzystania z mediów społecznościowych: bierni czytelnicy, komentatorzy oraz twórcy treści

Edward Korbel, research director,Aegis Media Central Services

10:20–10:50
Social Media is (new) King
– w nową dekadę weszliśmy z nowym hasłem-kluczem: social zamiast content
– z czego wynika nagły hype na społeczności? Dlaczego nie jest to tylko chwilowa moda?
– czy social media to faktycznie fundamentalna zmiana w podejściu do marketingu?
– przewidywania dotyczące tego, co nas czeka w najbliższych latach

Rafał Agnieszczak, prezes zarządu, Fotka.pl

10:50–11:20
Social media made in Poland: Piękna katastrofa?
Dominik KaznowskiDominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR, Nasza-Klasa

11:20–11:50
Kawa/Networking
11:50–12:20
Przyszłość zjawiska social entertainment – muzyka, gry i programy TV
– ewolucja mediów społecznościowych i zjawiska social entertainment
– różnice w sposobie konsumpcji rozrywki online w Polsce i na świecie
– sposoby dotarcia do młodego, aktywnego użytkownika sieci
– przyszłość Myspace w Polsce po rebrandingu marki i re-launchu całej platformy

Carlos Ortega, vice president & regional director(Central/Eastern Europe), FOX International Channels

12:20–13:20
Beyond Facebook – panel dyskusyjny
Rafał Agnieszczak, prezes zarządu, Fotka.pl
Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR, Nasza-Klasa
Discussion leader
Michał Kreczmar, dyrektor wydawniczy ds. ecommerce i direct marketing, Agora

13:20–14:10
Obiad/Networking
Blok: Różne wymiary komunikacji w Social Media
14:10–14:40
Social Media w modelu hybrydowym:
Czy Social Media Marketing musi ograniczać się do branded contentu?
– czy jesteśmy skazani tylko na natywne narzędzia facebooka do przeprowadzenia kampanii?
– jak budować synergie różnych kanałów marketingu w spółecznościach.
– jak uzyskać zwrot z inwestycji w działania w SM
– jak przekuć fanów na klientów?
– planowanie kampani SM przy wsparciu zewnętrznych kanałow komunikacji
– czy SM stanowi zagrożenie dla SEM
– branded posting czyli branded content w szerokiej redystrybucji

Krzysztof Gagacki, prezes zarządu G7 Media, managing director Livebrand

14:40–15:10
Social media, irracjonalna wybujałość u bram –
czyli przykład dobrych i złych praktyk, kampanii, sprzedaży w social media
– stadne instynkty lemingów aka. marketerów polskich
– sekcja zwłok i trupów social media
– saper myli się tylko raz [na przykładzie błędów w social media]
– pompujemy bez umiaru balonik social media
– czy social media sprzedaje, jeśli tak to co?
– czy są dobre przykłady social media, jak je ocenić?
– ROI w social media

Jacek Gadzinowski, manager sprzedaży internetowej, Amica Wronki oraz doradca zarządu Lecha Poznań w kwestiach internetu i e-commerce

15:10–15:40
Jak przekazać komunikat marketingowy konsumentowi, który ma zainstalowanego AdBlocka w przeglądarce, a zamiast reklam telewizyjnych ogląda programy na YouTube? – czyli o wciąganiu użytkowników w marketingową grę, której celem jest zwiększenie sprzedaży
Jak sprawić, żeby Twoja witryna stała się dla Klienta ważniejsza, niż 750 milionów innych witryn, które rywalizują o jego czas i uwagę? Recepta? – marka musi konsumenta angażować. Jak?…aby to wytłumaczyć, pokażę Ci… martwą wiewiórkę.Pokażę też, jak robią to najlepsze marki świata – Facebook, przed którym konsumenci spędzają 7 razy więcej czasu, niż rok temu, opanował tę sztukę do perfekcji. A czy można to samo zrobić na witrynie e-commerce lub na stronie gazety, dostarczyciela treści? Okazuje się, że tak.

Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA

15:40–15:55
Kawa/networking
15:55–16:25
Przeciążenie! Czyli jak social media zmienia strukturę odbioru informacji i jakie marketingowe możliwości przed nami otwiera
– organizacja informacji wczoraj i dziś
– social graph, social plugins, Facebook Connect – jak zmieniają strukturę internetu
– znajomi naszym filtrem informacyjnym
– personalizacja, targetowanie, geolokalizacja – możliwości dla marketerów
– prywatny internet? – Rzut oka na przyszłość

Zuzanna Rutkowska, head of strategy, Brand Karma

16:25–16:55
Sprzedawać na FB każdy może, ale czy każdy powinien
– czy Facebook może służyć jako narzędzie do zdobywania klientów?
– jeśli już sprzedawać na FB, to jak to robić dobrze?
– perspektywy związane z wykorzystaniem FB do zwiększania sprzedaży.
– omówienie wybranych przypadków działań sprzedażowych na FB, m.in.: Disney – bilety na Toy Story 3, The April Fool Virtual Bakery – piekarnia, Alior Bank – załóż konto przez FB, Vobis – pełnoprawny sklep z elektroniką, Easy Jet – rezerwacja biletów, 1-800-Flowers.com – kwiatki na Facebook’u, Threadless – spraw sobie wyjątkową koszulkę

Łukasz Gujski, senior strategic planner, Netizens Peppermint
Krzysztof WierzbickiKrzysztof Wierzbicki, strategic planner, Netizens Peppermint

16:55–17:05
Zakończenie konferencji

Więcej informacji na stronie internetstandard.pl/konferencje/socialmediastandard2010.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu