Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Jak przebiegła XVII edycja Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów? Czego dowiedzieli się podczas dwóch dni wydarzenia jego uczestnicy? Kto otrzymał Złote i Kryształowe Anteny?

W tym roku podczas Sympozjum odbywającego się 28-29 marca w hotelu Sheration w Warszawie zgromadziło ponad 550 uczestników. Uroczystego otwarcia Konferencji dokonał Przewodniczący Rady Programowej Jerzy Kalinowski, Partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Gościem Honorowym był Piotr Dmochowski-Lipski, Sekretarz Wykonawczy-Elekt, Europejska Organizacja Telekomunikacji Satelitarnej EUTELSAT IGO.

Przyszłość polskiego rynku

Podczas tegorocznej edycji wydarzenia nie zabrakło ważnych i aktualnych tematów dotyczących mediów, telekomunikacji, nowoczesnych technologii, e-commerce oraz gamingu. Przedstawiciele biznesu oraz administracji publicznej przybliżyli uczestnikom zagadnienia związane z przyszłością polskiego rynku TV, analizując możliwe scenariusze jego rozwoju. Dyskusja objęła również perspektywy ewolucji rynku reklamy w naszym kraju. Prelegenci odpowiedzieli też na nurtujące pytania dotyczące ekspansji międzynarodowej polskich firm telekomunikacyjnych – czy mamy szansę zaistnieć na rynkach międzynarodowych? W związku z nieuniknioną cyfryzacją biznesu, uczestnicy poznali szanse oraz zagrożenia związane z tym procesem oraz oczekiwania konsumentów cyfrowych względem telekomów, mediów i dostawców usług cyfrowych. Temat regulacji świata telekomunikacji i mediów również zagościł podczas tegorocznej odsłony Sympozjum, przybliżając najnowsze reformy Unii Europejskiej w tym obszarze. Patrząc w przyszłość eksperci dyskutowali na temat technologii AI, VR i AR oraz sieci 5G.

W XVII edycji Sympozjum udział wzięli m.in. Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Bartosz Skwarczek, CEO, G2A, Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Virgin Mobile Polska, Robert Bednarski, Dyrektor Zarządzający w CEE, Facebook, Aleksander Kutela, CEO, Grupa Onet, Andrzej Matuszyński, Prezes Zarządu, Eurozet, Maciej Stanecki, Członek Zarządu, Telewizja Polska, Jarosław Kordalewski, Wiceprezes Zarządu, NC+, Dariusz Andrian, CEO, VML Poland, Paweł Karłowski, Dyrektor Generalny na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i WNP, BT Global Services, British Telecom CEE, Dariusz Dąbski, Prezes Zarządu, TV Puls, Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska

Gala Złotych i Kryształowych Anten

Zwieńczeniem pierwszego dnia XVII edycji Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów była Wielka Gala Złotych i Kryształowych Anten, podczas której wręczone zostały najważniejsze nagrody w branży za osiągnięcia dokonane w 2016 roku. Przedstawiamy Państwu Laureatów tegorocznego konkursu.

Złote Anteny Świata Telekomunikacji w poszczególnych kategoriach otrzymali:

  • Człowiek Roku Jørgen Bang-Jensen, Prezes Zarządu, P4– za konsekwentne działania, prowadzące do coraz większego udziału sieci Play w polskim rynku telekomunikacyjnym. Ponadto, za stabilne działanie Zarządu oraz politykę względem klienta, co znajduje odzwierciedlenie w coraz większej liczbie abonentów sieci.
  • Firma Roku Orange Polska S.A. – za wielowymiarową kampanię i usługę Orange Światłowód. Firma Orange Polska wykazuje się stałym zaangażowaniem w realizację Agendy Cyfrowej i współpracę z administracją rządową, co przyczynia się do zaspokajania zapotrzebowania na internet szerokopasmowy na szeroką skalę.
  • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu UPC Polska za THINK BIG – THINK BIG stał się przepustką do globalnego rozwoju dla wielu małych firm i startupów. Uczestnicy nawiązują nowe kontakty, przyciągają uwagę inwestorów i najważniejszych mediów, śledzących biznesowe trendy. THINK BIG nie tylko inspiruje, ale też realnie wspiera przedsiębiorców w odważnym myśleniu o swoim biznesie.

Kryształowe Anteny Świata Mediów w poszczególnych kategoriach otrzymali:

  • Firma RokuG2A – za kompleksowe działania, prowadzące do budowania najszybciej rozwijającej się platformy sprzedażowej gier komputerowych na świecie. Dzięki stworzeniu ekosystemu nowoczesnych usług, liczba klientów firmy stale wzrasta. Miesięcznie odbywa się na niej ponad 1 milion transakcji, a kwartalnie platformę odwiedza ponad 70 milionów użytkowników.
  • Człowiek RokuEwa Minge – za odważne i konsekwentne wdrażanie wysokich standardów w komunikowaniu się ludzi w sferze publicznej oraz za niesienie pomocy osobom chorym i potrzebującym, z wykorzystaniem mediów. Ewa Minge stanowi autorytet na rynku medialnym w skutecznym i przejrzystym przekazie tematów o dużej wrażliwości społecznej.
  • Program Informacyjny Roku – „Fakty” emitowane przez TVN – za profesjonalny i obiektywny przekaz informacji, dzięki któremu Fakty stały się najchętniej oglądanym programem informacyjnym w kraju. Fakty codziennie dostarczają rzetelnej i szerokiej informacji z Polski i ze Świata, okraszonej komentarzem szanowanych dziennikarzy i ekspertów.

Lider Nowych Mediów:

  • Bloger Roku Blog Spider’s Web, Przemysław Pająk– Za prowadzenie serwisu, będącego opiniotwórczym źródłem informacji oraz analiz na temat rynku technologii. Blog charakteryzuje się niezwykłą jakością, a także tekstami opartymi na opinii oraz wiedzy. Tworzy nową jakość w obszarze polskiej blogosfery.
  • Youtuber Roku Abstrachuje (Robert Pasut, Rafał Masny, Czarek Jóźwik) – za prowadzenie kanału, który od lat należy do liderów nowych mediów w Polsce. Każda produkcja to pewny sukces. Nieprzygotowani, którego są producentami, to ostatni hit internetu. Abstrachuje to nie talent do wyczuwania nowych mediów, to talent do ich kreowania.

W uroczystej Gali udział wzięli przedstawiciele centralnej administracji publicznej, regulatora oraz top managementu branży telekomunikacyjnej i mediów. Galę poprowadził Marcin Prokop, a gościem specjalnym był Jacek Stachursky.

Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów to obowiązkowy punkt na mapie polskich konferencji, od 17 lat przybliża najważniejsze wątki związane z rozwojem rynku telekomunikacji i mediów oraz obszarów pokrewnych. Co roku gromadzi kluczowych przedstawicieli środowiska, co jest gwarantem najwyższego poziom merytorycznego. Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.

Partnerzy Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów:
Partnerzy Strategiczni: Asseco Poland S.A., Atos Polska S.A., Atende, EmiTel, G2A
Partnerzy: ITMAGINATION, OKI, Abak, PROFESCAPITAL, CallPage
Partner Logistyczny: myTaxi
Partner Technologiczny: Meeting Application
Private Tailoring Partner: Balthazar Private Tailors
Partner Tłumaczeń: Bireta
Partnerzy Wielkiej Gali Złotych i Kryształowych Anten Świata Telekomunikacji i Mediów:
Gala: Asseco, Atos, Atende, Emitel, Balthazar, G2A, Attis Broker, Wirtualna Polska

Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z XVII edycji Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów oraz Wielkiej Gali Złotych i Kryształowych Anten!

Portal MarketingLink był patronem medialnym wydarzenia.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.