Tak działa wirtualna rzeczywistość w marketingowej praktyce

Oculus-Rift

Wirtualna rzeczywistość już od kilkunastu lat jest rozwijana i ulepszana zwłaszcza w branży gier i filmów. Jednak ostatnio zaczęła być równie chętnie wykorzystywana w kampaniach marketingowych.

Obecnie w branży marketingowej bardzo często pojawia się stwierdzenie, że marki swoim klientom powinny dostarczać pozytywne przeżycia. Niewątpliwie nowoczesne technologie mogą być pomocne w spełnieniu tego typu oczekiwań rynku. Umiejętne wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań może przynieść sukces marce i wyróżnić ją pośród konkurencji. A jeśli dodatkowo w interesujący sposób firma połączy wiele dostępnych technologii, nie tylko zachwyci konsumentów, ale także zwrócić na swoją niestandardową akcję uwagę mediów.

Obudź zmysły

Jednym z tego typu działań była bardzo interaktywna promocja realizowana dla producenta gum do żucia, marki Wrigley. Wśród wielu dostępnych na rynku produktów brandu, istnieje także ten o nazwie 5Gum. Liczba pięć nie jest tu przypadkowa. Producent odwoływał się w ten sposób do wszystkich ludzkich zmysłów, które miał poruszać jego produkt. Oprócz nazwy na konsumentów miał oddziaływać także slogan towarzyszący marce – „rozbudzamy Twoje zmysły”.

Kampania, która towarzyszyła wyjątkowemu produktowi, również pozwalała odczuć wszystkimi zmysłami to, jak nowe technologie pewnym krokiem wkraczają do świata marketingu. Marka, wchodząc na rynek niemiecki, wyjątkową premierę produktu postanowiła zorganizować w Berlinie i Monachium. W tych właśnie miastach, w 2014 roku, została stworzona interaktywna instalacja Exeperience 5Gum.

Interaktywny kontener

Z zewnątrz projekt wyglądał niezwykle tajemniczo. W przestrzeni miejskiej pojawiły się czarne kontenery, na których znajdował się QR kod. Jego zeskanowanie, było równoznaczne z dostaniem się do kolejki osób oczekujących na wejście do wnętrza kontenera. W środku zaś każdego czekała nie lada niespodzianka. Instalacja we wnętrzu nie tylko pozwalała sprawdzić jak wygląda wirtualny świat przez gogle Oculus Rift, ale także dodatkowo łączyła te doznania z możliwościami jakie dają inne technologie. Wśród nich, znany zwłaszcza graczom, Kinect, a także wysokiej jakości dźwięk dobiegający ze wszystkich stron, system wytwarzający zapachy, a także uprząż, która pozwalała graczowi unosić się w powietrzu. Podróż przez zmysły przenosiła graczy do różnych światów, z których każdy oparty był na jednym z nowych smaków produktu 5 Gum.

Online, offline i wirtualna rzeczywistość

Cała zabawa, przygotowanie dla niej, a następnie reakcje gracza były nagrywane kilkoma kamerami, dzięki czemu można było zachować wspomnienia z wyjątkowego przeżycia. Następnie każdy użytkownik mógł podzielić się filmem w swoich kanałach społecznościowych, tak aby promować cały event i markę wśród swoich znajomych. Takie przeżycia, z pewnością zaliczają się do tych pozytywnych. A przy tym bardzo angażujących.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.