Dla marketerów i osób prowadzących serwisy internetowe, analityka ma ogromne znaczenie. Jednym ze sposobów sprawdzania statystyk jest m.in. Google Analytics 4. I to na niego chce postawić gigant, rezygnując z Universal Analytics.

Koniec Universal Analytics

Jak czytamy na blogu Google, Universal Analytics staje się powoli narzędziem przestarzałym. Chociaż zapewnia kilka form kontroli, był on stworzony z myślą o generacji pomiarów online, zakotwiczonych w sieci komputerowej, jak również niezależnych sesjach i łatwiej obserwowalnych danych z plików cookie. Według giganta więc, Universal Analytics jest obecnie narzędziem nieadekwatnym do postępu, jaki poczynili analitycy. Dlatego też z dniem 1 lipca 2023 roku, przestanie on przetwarzać nowe działania. Zaś usługi 360 przestaną przetwarzać dane 1 października 2023. Po tym czasie, informacje już przetworzone zostaną przechowywane tylko przez czas 6 miesięcy.

Przeczytaj również: W Google pojawią się automatyczne reklamy pojazdów

Google Analytics 4

Google Analytics 4 ma już ponad dwa lata. Zachęcając do przejścia, gigant wskazuje kilka korzyści wynikających z przejścia na narzędzie. Wśród nich:

  • Zrozumienie potrzeb swoich klientów
  • Atrybucja oparta na danych, dzięki czemu dostajemy możliwość poprawy ROI
  • Mierzenie zaangażowania i konwersji
  • Generowanie analiz predykcyjnych
  • Łatwa aktywacja statystyk i sposobów łączności z innymi narzędziami, w tym Google Ads
  • Dostosowanie struktury Google Analytics 4 do potrzeb w zakresie zarządzania danymi

Ponadto, gigant twierdzi, że narzędzie to potrafi być elastyczne i dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą w świecie online. Ponadto, może stać się ułatwieniem podczas planowania i wdrażania nowych rozwiązań zarówno w świecie marketingu, jak i e-commerce.

Dla tych, którzy nie wiedzą w jaki sposób przenieść swoje usługi, Google przygotowało specjalny poradnik, który znajduje się TU.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu